Eli miten tapahtuu cd:een mounttaus? Emelfm:ssä /mnt/cdrom kansiossa ei näy mitään tiedostoja. Käyttöjärjestelmänä Damn small linux. Toinen kysymys: Minkähän takia Ubuntu, Xubuntu yms. hyytyvät kohtaan mounting root filesystem? Olen kokeillut myös alternate-levyä, mutta se jää kohtaan uncompressing linux, ok booting the kernel. Muistia 256 mt.
Miksi (X)(K)Ubuntu hyytyy sulla on vaikea sanoa, mutta voisit kokeilla alternate CD:llä jotain Bootti optioneja asettaa kuten ACPI pois jne. /mnt/cdrom on tyhjä juurikin niin kauan kunnes siihen mountataan jotain. mount -t iso9660 -r /dev/cdrom /mnt/cdrom
Kiitos vastauksestasi. Tosin nyt rupesin asentamaan Morphixia, ja asennuksessa kun pitää luoda osiot, niin vastaan tuli pikku ongelma. Poistin kovalevy 1:ltä windowsin osion ja tein tilalle linuxin. Kovalevy 2:lle tein swap-osion, mutta en poistanut windowsin osiota, siinä luki "boot". Noh, kun swap-osio piti valita, ei ollut mitään mitä valita, asensin siitä huolimatta eli no-swappina. Kaikki asentui hyvin, linux käynnisty, mutta työpöydälle asti ei mennyt, jäi siihen. Vaikuttaako swap-osion puuttuminen? Voisiko joku neuvoa, miten cfdiskillä osiot tehdään OIKEIN? Voiko Morphixin asentaa ei-graafisessa tilassa ja jos voi, miten?
Ei ole RW-levy, mutta sainpahan ainakin tuon Morphixen asennettua. Mitenkäs kun yritin siirrellä Macromedia Flashplayer-pluginin manuaalisesti selaimen plugins-kansioon, se ei antanut minun tehdä sitä. Pitääkö minulla olla pääkäyttäjän oikeudet?
Jos selaimen plugins kansio on jossain muualla kuin omassa /home hakemistossasi niin tarvitset root oikeudet sinne kirjoittaaksesi.
Juu, nyt asia selvisi. Tosin uusi ongelma tuli heti vastaan: audio cd:eet käynnistyy, mutta kun yritän mountata data-levyjä, tulee ilmoitus: "mount: mount point /mnt/auto/cdrom does not exist". Olen yrittänyt kaikkia keinoja jotka tiedän, mutta ei vaan lähde toimimaan.