muistikysymys; merkki pitäs saada selville...

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Marakus 25.10.2006.

1. Marakus

Marakus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    jep, eli tuossa eilen rupesin selvittelemään että mikä kampa koneessa on...

ostin Kingston 512MB 400mhz CL3 kamman, kuten kuitissakin lukee...

mutta softat kuten CPU-Z väittää että kampa olisi samsungin katso kuva--> http://img127.imageshack.us/my.php?image=muistikampamz3.jpg

asian varmistamikseksi tarkistin mitä itse kammassa sanotaan, tuloksena sieltä löytyi Kingstonin lifetime warranty -takuutarra, jossa oli oikea merkkisarjakin: KVR400X64C3A/512 ...mutta itse kammassa luki samsung K4H510838C-UCCC

olisko tuo nyt sitten Kingstonin kampa, jossa on samsungin piirit, vai onko tuo ihan Samsungin oma muisti?(voisko kyseessä olla legendaariset UCCC-piirit? :p)

eihän tällä muuten mitään merkitystä ole, mutta kun oon myymässä tätä(kin) kampaa pois, ni olis hyvä tietää mitä on myymässä. :D

ps. ilman muistia ei kone tahdo toimii, ni pitäs jotain saada tilalle... oisko tämmösissä ideaa: Corsair TWINX1024-3200C2PT 2X512MB 138e näyttäis Jimm´s:issä olevan hinta

(mitään en oo vielä ostanu, jos joltain löytyy hyvää ddr400:sta(CL2-2,5), ei kingstonii ni tarjotkaa yv:llä!)

Viimeksi muokattu: 25.10.2006
  2.  
  3. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Kingstonin muisti jossa on Samsungin piirit.
    Eiköhän siinä jotakin ideaa ole.

4. Marakus

Marakus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    ok, kiitos!
    mutta osaako kukaan nyt sanoa että onko tässä kyseessä ne samsungin kovaa kulkevat UCCC-piirit??, ainaki tuossa kammassa lukee UCCC

mitä nyt googletin, ni löyty paljon juttuu samsungin UCCC-piireistä ja jos tässä karvahattukammassa(uutena makso 55e) on ne, ni sehän nostaa hintaa :p

pakko myöntää että ensimmäistä kertaa kun kellottelin, ni en tienny mistään muistinjakajista ja iskin prossulle 2500mhz(10x250) mihinkään voltteihin en koskenu, kone toimi ihan hyvin niin pitkään kunnes kaverille sanoin kellotuksistani ja se neuvo laittamaan vakio asetukset KIIREELLÄ takasi... pari tuntii ehti kone olla päällä siten että tää muisti oli ddr500:sta(250mhz) muroPI 1M 36sec ...ja vaikka nyt oon parhammillaan ajanu sen läpi 2770mhz kelloilla ni oon päässy vaan 39sekuntiin(muistit CL2,5 n. 166mhz)

tulipahan pitkä stoori, mutta sen tarkoituksena on kertoa että kokemuksien pohjalta tässä saattais hyvinki olla kyseessä ne UCCC-piirit :p
    ...vertailukohtana nykyisin kun on tuo toineki kampa, ni pahimmillaan kone on kaatunu siihen että muisteille oli 1mhz ylimääräistä :/

mutta memtest86+:sta kuitenkin molemmat kammat virheittä läpi :)

Jaa tämä sivu