Oon hommaamassa uutta emolevyä. Tarviiko mun pistää suorittimeen jäähdytystahnaa vai riittäkö vanhat tahnat suorittimessa kun siinä on lisäks siili ja tuuletin? Ja sitten: kun koneen sisällä on nää hdd ym. johdot, onko mitään haittaa jos ottaa ne pois?
Sehän riippuu vähän millä mallilla ne vanhat mönjät siellä on. Ajan mittaanhan ne tuppaa "kulumaan" sieltä pois joten uusiminen ei välttämättä olisi pahitteeksi. Mitä noihin ledeihin tulee, ei niistä voi mitään haittaa olla jos ne jättää kytkemättä - selventämäänhän ne on tarkoitettu. Itse laittaisin ne paikoilleen. Jos viestissä tulee korjaamista, paina sitä edit-nappia sieltä viestin oikeasta ylänurkasta missä on tällainen kuva:
Tahna ei kyllä kulu minnekkään ajan myötä, mutta jos meinaat tuon jäähyn suorittimesta irroittaa, niin se tahna on silloin hyvä myös vaihtaa. hdd-ledien yms muiden johtojen mukana on myös powerkytkimen johto, jota ilman se kone ei käynnisty. Emon manuaalista selviää oikeat paikat joten en näe mitään syytä jättää niitä kiinnittämättä.