Kannettavan näyttö on pimentynyt

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Smile77 22.10.2006.

1. Smile77

Smile77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulle ilmaantui outo ongelma kannettavaani (Fujitsu-Siemens Amilo A1645G). Kone on ostettu vuosi sitten ja se on toiminut aivan normaalisti. Nyt minulla oli näytönsäästäjä päällä ja kun tulin koneelle niin normaali työpöydän taustakuva vilkahti ja sitten näyttö pimeni. Oudointa on että se ei pimentynyt aivan kokonaan vaan kun näyttöön kohdistaa kirkkaan valon siitä näkee sen verran että juuri voi sitä käyttää. Mitkään kirkkauden säädöt jne. eivät ole ongelmaan auttaneet. Koneessa on kahden vuoden takuu mutta juuri luin fujitsu-siemensin sivuilta takuuehdoista että ne eivät kattaisi lcd-näyttöjen taustavalo-ongelmia. Tietääkö kukaan mistä on kyse?

2.  
  3. Player_

Player_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos kuva näkyy heikosti niin veikkaisin, että kannettavissa oleva nappi, joka pimentää (tummentaa, ei sammuta) kuvan on jotenkin jäänyt päälle. Kyseinen nappi sijaitsee yleensä jossain näppäimistön yläpuolella, lähellä näytön saranoita, tunnistaa siitä, että se on oikeastaan tappi, joka painuu pohjaan kun näyttö taitetaan kiinni. Mutta jos kerta näytön ollessa ylhäällä kyseinen ongelma ilmennyt niin veikkaisin, että jonkinlainen ohjelmallinen/elektroninen vika, ei niinkään mekaaninen.

4. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Näytön taustavalo ei selvästikkään ole päällä, luultavimmin se on mennyt rikki. Taustavalon voi kyllä vaihdattaa mutta hintaa saattaa helposti tulla hyvinkin paljon. Kovin hassua että valmistaja ei takuuta tarjoa taustavalolle, tarkoittanee siis että ovat tietoisesti käyttäneet halvinta mahdollista. Normaalisti (ainakin normi lcd näytöillä) taustavalolle myönnetään takuu, tosin yleensä ei yhtä pitkää kun tuetteelle yleensä.

Viimeksi muokattu: 22.10.2006
  5. Smile77

Smile77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo on takuuta vielä mutta saapa nähdä meneekö takuuseen kun tosiaan fujitsu-siemensin sivuilta luin että ei korvais tämmösiä taustavalon ongelmia :( no huomenna ainakin aion mennä ruikuttaan sinne liikkeeseen mistä ostin...

6. Smile77

Smile77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin, kone on huollossa ja sieltä tuli tieto että koneessa oli invertterivika. No sehän ei kerro minulle mitään, joten osaako joku valaista minua tämän asian suhteen että mitä se tarkoittaa.
    Lisäksi täytyy sanoa että fujitsu-siemensin takuupalvelu toimii hyvin. Kone haetaan kotoa ja palautetaan kotiin korjattuna. Palvelu on myös nopeaa koska maanantaina kone haettiin ja tänään tuli tekstarilla ilmoitus että vika korjattu, todennäköisesti saan koneen siis huomenna takaisin :)

Jaa tämä sivu