Nyt olisi apu tarpeen. Eli yritän saada gmailin toimimaan 5500 Sportilla Saunalahden liittymässä. Postia pääsen lukemaan, mutta lähettää en pysty. Asetukset ovat tällä hetkellä seuraavanlaiset: Lähtevä posti Oma sähköpostios: nimi@gmail.com Käyttäjänimi: käyttäjätunnus Lähettävä palvelin: smtp.gmail.com Käytett.yhteysosoite: Saunalahti Internet Suojaus: SSL/TLS Portti: 587 olen yrittänyt myös 993 Saapuva posti Käyttäjänimi: käyttäjätunnus Vastaanottava palvelin: pop.gmail.com Käytett.yhteysosoite: Saunalahti Internet Postilaatikon tyyppi: POP3 Suojaus: SSL/TLS Portti: 995
Tuohon "lähettävä palvelin" -kohtaan voi siis koittaa SL:n postipalvelinta posti.saunalahti.fi, vaikka gmailin palvelimen kyllä pitäisi hyväksyä yhteydet mistä tahansa. Huomaa että käyttäjänimi gmailiin on aina tuo nimi[bold]@gmail.com[/bold]. Porttiin voit koittaa myös 465 tai 25.
Kiitos vihjeistä,mutta ei lähe viestit ei sitten millään. Onko kukaan saanut toimimaan gmailia Nokian kännyissä yleensäkkään?
mulla on ainakin omassa tietokoneessa erilaiset asetukset, varsinkin toi lähtevä osasto: ps. millainen känny noin muuten?
Mulla on sellainen muistikuva että Gmailia ei pysty käyttämään kuin muutaman operaattorin liittymällä. Tuossa nyt sanotaan ainakin että selaimella voisi kattella http://mail.google.com/mail/help/intl/fi/about_mobile.html Ja mikäli en väärin muista niin siinä listassa ei ollut yhtään suomalaista operaattoria.
Ainakin Saunalahdella on Gmail pelttänyt aina täydellisesti. Tässä omat asetukseni 3230:ssa: Postilaatikon nimi: Gmaili Käyt. yhteysosoite: Saunalahti internet Oma sähköp.osoite: omanimi@gmail.com Lähettävä palvelin: smtp.gmail.com Käytt.nimi: omanimi@gmail.com Salasana: *********** Vast.ottava palvelin: pop.gmail.com Postilaatikon tyyppi: POP3 Suojaus: SSL APOP-todentaminen: Ei käytössä ...mitään erillisiä portteja en siis ole eden määrittänyt minnekkään kun ei sellaista kohtaa edes ole koko asetuksissa. Ilmeisesti niitä voisi lisätä tuohon osoitteeseen tyyliin: smtp.gmail.com:465, mutta tuntuu toimivan ilmankin.