Ostin sitten halvemman luokan tft:n. Ei olisi ehkä pitänyt. Näyttö on Samsung SyncMaster 920n. Näyttö ei varsinaisesti väreile, välky tms. mutta jokin kummallinen silmiä ärsyttävä "värinä" tässä on jollaista en ole muissa tft:issä huomannut. Kun silmät vaeltaa pitkin näyttöä, tai jos vie silmiä näytön alalaidasta ylös tai toisin päin pikselit näkyvät jotenkin selkeästi. Siis ihan kuin näytön päällä olisi tiheä ruutuverkko, eli joka toinen pikseli näkyy selvemmin. Jonkinlainen rasteri-efekti. Tämä varsinkin harmaassa värisävyssä näkyy selvimmin. Todella vaikea selittää. Kun silmät on paikallaan ja katsoo yhteen paikkaan, mitään värinää tai häiriötä ei ole. Mietin, vaikuttaako tähän se että olen kytkenyt vga:n kautta, tuskin. Entäpä näytön heikko laatu, 19" tuuman suuri kuva-ala jossa helpommin erottaa tällaiset häiiriöt vai mikä? Todella ärsyttävä silmälle. Kokeillut olen myös toisella koneella ja sama juttu. Outoa! 1280x1024 75Hz
Siinä saattaa olla noita ns harmaasävy ongelmia Aaltoileeko näyttö. Tiettyjen harmaasävyjen värivirheet. Tummien sävyjen tukkoisuus,violetit harmaasävyt. Aaltoileva harmaatasapaino.
Onko näytön ajurit asennettu, Samsungin sivuilta näyttäisi löytyvän jos ei: http://www.samsung.com/fi/support/p...&RSSI=/fi/module/ssi/right/rmenu_monitors.sec Oletko kokeillut muita taajuuksia, toinen yleinen mitä littunäytöt käyttävät on 60Hz.
Ajurit on asennettu; Moneen kertaan. Olen kokeillut muitakin hertsimääriä, mutta tuntuvat vain pahentavan asiaa.