Kokosin juuri uuden koneen, joka toimii hyvin muuten, mutta äänet eivät toimi. Äänikortti on emolla (MSI K8N Diamond, ja siinä on kaikille niille kolmelle johdolle paikka, jotka tulevat kaiuttimilta) ja kaiuttimet 5.1 Surrond-kaiuttimet (Logitech X-350). Olen asetanut ja päivittänyt ajurit, mutta vieläkään ei toimi. Onko ohjeita?
Olen katsonut biossista, ja se on enabled. Lisäksi laitehallinnassa ei ole mitään siitä. Kaikki näyttää, että olisi kunnossa, mutta ei vain ole. Ajurit olen asentanut jo monnen kertaan, sekä alkuperäiset että päivitetyt.
Oletko äänikortin säätöpaneelista koittanut testata kaiuttimia? käynnistä -> suorita -> sndvol32 tuolta ei ole ääniä vaimennettu?
Olen testannut kaiuttimia sieltä; ei kuulu mitään. Ja siellä säädöissä on aina kaksi näistä vaimennettuna: CD-Audio, Microphone tai Line-in. Mitkä kaksi noista pitäisi olla vaimennettuna?
Noista mikään ei haittaa vaikka on vaimennettuna, kunhan Master/Playback ja Wave/MP3 kohdissa ei ole vaimennusta tai voluumisäätimet liian alhaalla.