Saako mistään 'hyvää' valmista konepakettia?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi iFA123 11.10.2006.

1. iFA123

iFA123 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heti alkuun haluun sanoo, että älkää syökö elävältä, tiedän kyllä, että kaikki kehottaa kokoamaan oman koneen, mutta kun en totisesti osaa.

Eli löytyykö mistään kohtuullisia, jos ei hyvää valmista konepakettia? En oikeastaan tiedä mitään alan liikettäkään mistä kannattaisi lähteä hakemaan, mutta ei varmaan mistään gigantista tai vastaavasta.

Asun Helsingissä eli tietenkään mistään liian kaukaa en viitsisi lähteä metsästämään. Haluisin, jonkun koneen jolla pyörii pelit ja jota ei tarvis ihan heti ruveta päivittämään.
    Hinta luokka vois olla siinä 1 000 euron molemmin puolin ja ei tarvitse sisältää näyttöä, sen ehtii hankkia sitten myöhemmin. Tosin jos on tarjolla joku paketti noin 1 300 missä näyttö en pistä vastaan.

Minkälaista konetta kannattaisi lähteä hakemaan (olen lukenut Pelikoneen hankinta oppaan) ja mistä? Pitäisikö koneenhankinta unohtaa kokonaan kun en osaa koota itse? Tai onko olemassa, jotain hyvää liikettä, joka tekee sen puolestasi eli sen kun menen liikkeeseen ja kysyn neuvoa?

2.  
  3. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Alienwarelta löytyy, tosin ei tuolla budjetilla.

4. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Melkein kaikki liikeet kokoavat maksusta 20-50€ koneen haluamistasi osista.(toki jos olet hyvä neuvottelemaan niin voit saada kasauksen ilmatteeksi kaupanpäälle)

Tämä on kannattavin tapa ostaa kone jos ei itse osaa koota tai halua.
    Itse ostaisin koneen tälläisilla osilla jos olis käytössä 1000€

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=31972,41322,39299,45181,46203,48239,27413
    Jimm's PC Store on ainakin helsingissä.
    Tämä ei sisällä kaiuttimia näppistä hiirtä eikä käyttöjärjestelmää.
    Muutan tota jos jonkun noista pitää sisältyä tohon 1000€.

5. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Menet tietoasemaan ja sanot yksi kone kiitos.
    Sanot että haluat noin tonnin koneen, joka soveltuisi pelikäyttöön.
    Tai jos yhtään "tunnet" tietokoneita, kasaa heidän sivuiltaan lista komponenteista ja mene sen kanssa liikkeeseen.
    Tuo kemikaalin ehdottama paketti olisi kyllä ihan OK. Siitä ainakin kehotan lähtemään että rakennat Core 2 Duo -kokoonpanon, muita prossuja ei kannata mielestäni edes miettiä. Ne on kaikki hitaita tehosyöppöjä C2D:hen verattuna.

6. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mikromaja. Tulisuontie 2 00820 Helsinki
    www.mikromaja.fi

Verkkokauppa.com Kauppakeskus Ruoholahti Itämerenkatu 21 00180 Helsinki www.verkkokauppa.com

Noissa putiikeissa tehdään sulle kone mittatilaustyönä.

Viimeksi muokattu: 11.10.2006
  7. iFA123

iFA123 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viimeksi muokattu: 12.10.2006
  8. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olen asioinnut eniten VerkkokauppaComissa, Mikromajassa
    ja Jimmspc,ssä.Hommat on hoituneet ihan hyvin,tosin en ole niissä konetta kasauttanut,vaan osia hakenut,tai tilannut netinkautta.
    Mikromaja ja Verkkokauppa.Com ovat edullisimpia osien suhteen.

9. Taukkizz

Taukkizz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä kun tajusit kysyä tätä ennen kuin menet tekemään elämäsi ehkä suurimman virheen ja lähteä ostamaan pakettikonetta Gigantista :D

Painu Verkkokauppa.comiin tai Jimm's PC-storeen kysymään konepakettia, he varmasti osaavat koota sinulle sopivan paketin tuohon 1000€:n hintaan.

Kuten teme565 sanoi, kannattaa kysyä noita Core 2 Duo-prossuja, ovat tämän hetken parasta laatua.

10. ajkopone

ajkopone Guest

11. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  12. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Tietoasema (ent. LJH) on omissa ja tuttavapiirini takuuasioissa ollut asiallinen paikka. Hinnat pyrkivät olevan karvan verran kovemmat, kuin kaikkein halvimmissa liikkeissä, mutta sekin vaihtelee tuotteittain.
    Tietoaseman web-sivuilla on myös D-Code-koneiden pakettilaskuri, halvemmaksi tosin tulee koota se kone hyllyosista.

Verkkokauppa.com:n takuuasioissa parilla kaverilla taas on ollut ongelmia.

kemikaalin paketti, johon voisi harkita lisäksi toista muistikampaa ja parempaa näyttistä omien tarpeiden mukaan, olisi varmaan hyvä lähtökohta.

Itse pyytäisin tarjousta muutamasta eri liikkesstä tuollaisen oman listan perusteella, valmiiksi koottuna ja tarvittaessa käyttiskin asennettuna.

13. Straiffi

Straiffi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  14. laga

laga Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei kai se Gigantti nyt niin huono kauppa ole?

nimimerkillä - dont kill the n00b

15. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei se gigantti mikään huono kauppa ole, mutta noi kone paketit yleensäkkin ovat surkeita. Niitä samoja paketteja myydään kyllä muissakin liikkeissä.

16. jontsu00

jontsu00 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Myös Pomilta saa noita paketti koneita ja osia voi myös itse halutessaan muuttaa tehokkaammiksi.
    http://www.pomi.fi

17. jontsu00

jontsu00 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EDIT:prkl tuplat taas..

18. iFA123

iFA123 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos jälleen vastauksista. Mutta nytten tähän väliin yksi tyhmä kysymys.

Eli jos nytten menen kauppaan ja pyydän heitä kokoamaan itselleni koneen, niin toimiiko se kone sitten samantien? Näppis ja näyttö + hiiri tietenkin löytyy, mutta pitääkö minun ostaa lisäksi jotain?

Käyttöjärjestelmän ja ohjelmat kun asennan niin onko kone käyttövalmis?

PS. Ja ei ole mitään giganttia vastaan, mutta se toimi vaan esimerkkinä kun kaikki tuntuu haukkuvan konepaketit pystyyn. Gigantista saa hyviä telkkareita, jos ei muuta ;)

Ja sen verran viellä, että mitä mieltä väki on noista pomin (pelikoneista), löytyy suoraan tosta linkistä:

http://www.pomi.fi/pomi_tietokoneet.html

19. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kyllä pitäsi periaatteessa toimia ihan sen kokoamisen jälkeen. Mutta kannattaa pyytää niiltä että päivittävät biossin jos itse et sitä halua tehdä.

EDIT: Noissa pomin koneissa näyttäisi olevan jonkin verran ilmaa välissä. Oman koneeni kokosin suurin piirtein tuolla pro pelikoneeksi lukitellun koneen hinnalla ja tämä on kyllä huomattavasti parempi. (Katso sigua+300Gb kiintolevy)

20. helppo67

helppo67 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä tilasin oman koneeni verkkokaupasta. Valitsin itse osat ja ne kokosivat sen koneen siellä. Kokoaminen ja käyttöjärjestelmän asennus kyllä maksoi jopa 100 euroa. Mut yhteen juttuun yllätyin.
    Kun nillä oli kaikki osat varastossa mitä tilasinkin niin ei menny kuin 3 päivää niin kone oli jo tullut postiin kotiin haettavaksi!!! Sivuilla lukee et tietokoneen toimitusaika olisi mukamas 2-3 viikkoa!
    Sit ne oli asentanu vielä F-securen, mukana tulleet ohjelmat ja uusimmat ajurit näytönohjaimeen. Netti yhteyskin toimi kun vain laitto kaapelin kiinni koneeseen. Oli kyllä mukavaa kun laitto koneeseen johot kiinni ja virrat päälle niin kaikki toimi valmiiksi eikä tarvinnut ruveta säätämään kaikenlaisia juttuja.
    Verkkokauppaa voin suositella omien kokemuksien perusteella!

21. iFA123

iFA123 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ehkäpä pitää vaan lähtee käymään siellä verkkokaupassa, on viellä aika lähelläkin. Luulis, että ne tietää mitä tekee, jos pyydän heitä kasaamaan ja kokoamaan mulle koneen?

Siis ymmärsinkö oikein, että ne ihan voi kasatakin sen koneen vaikka itte, et olisi yhtään tietonen mitä osia siihen haluun? Tai pitääkö ottaa täältä, muutama ehdotus lapulle mukaan?

Jaa tämä sivu