Olen ostamassaa uutta prosessoria ja emooni käy nuo socket A (tunnetaan myös nimellä socket 462) prossut ja minulla on tällä hetkellä tuo AMD athlon xp 2400+. Mikä olisi kaikkein paras AMD socket A prossu jonka saisi 120€ budjetilla?
Ainakin AMD Sempron 2800+ käy siihen ja budjetistasi jää ylikin. Tämä maksaa MBnetin hintaseurannan mukaan 84 E. AMD Sempron 3000+ käynee myös mutta vaikeammin saaatavissa kuten varmaan myös AMD Athlon XP 2800+, 3000+ ja 3200+.
Jos hyvä tuuri käy niin käytettynä voit saada jostain tuohon hintaan SocketA lippulaivan. Itsekin huusin semmoisen loppukesästä eli Athlon XP 3200+ Barton, 400MHz FSB. Noi on tosin haluttuja prossuja joten kilpailu on kovaa...kävin monet huutokisat läpi..
No täytyy vain aloittaa etsiminen.. otan toki huomattavasti mieluummin tuon 3200+ jos sellainen vain jostain löytyy.... Harmittaa vain kun niitä on niin vaikea saada ja harmittaa myös kun on näin huono emolevy
mutta mulla on ratkaisu! saat emon ja prossun tohon hintaan.. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=27582,19933 siihen käy tuo sun näytönohjain sekä muistitkin..(tietty loputkin osat) Ja on huomattavasti nopeampi kuin tän hetkinen ja nopeampi myös kuin a-socketin 3200+
Niin siis muistin ohjain o tossa 939 kannassa prossussa ja se "tukee" dual channeliä, eli periaatteessa kaikki 939 kantaset emot "tukee dual channeliä. Edit: Niin sulla on siinä 100/133MHz? joten muistien toimivuudesta tuossa kokoonpanossa en ole varma... Tuskin toimii. 512mt 400ddr muistin lisäys ostoskoriin kasvattaa hintaa ~170€ paikkeille +postikulut.