Elikkä kone sammui yhtäkkiä ja käynnistin koneen uudestaan eikä näyttö saanut enää signaalia.. Olen testannut kahdella eri näytöllä, kahdella eri piuhalla ja toisella näyttiksellä, mutta näyttö ei saa signaalia edelleenkään. Muuten kone pelittää moitteetta, ledit palavat ja tuulettimet pyörivät. Olen myös testannut näyttöäni veljeni koneessa ja se toimii, joten epäilisin, että emon agp-väylä on sanonut itsensä irti.. Elikkä nyt apua kaivattaisiin ja jos epäilykseni osuu oikeaan on uusien komponenttien aika. Olen nyt ajateluut ostaa radeon x800gto:n näyttikseksi, joten mikä emo kannattaisi ostaa.. Prosessorina on pentium 4
Voi olla emon AGP-väylä mutta vopi olla myös näyttis. Jos sulla on toinen näyttis käytettävissä voit kokeilla, jos et nyt välttämättä halua myös uutta emoa, mikä on jo suurempi remontti.
Eikun vaan kaikkein minimi laitteilla kokeilemaan, eli käytössä vain emo, prossu, virtalähde ja näyttis. Jos tulee kuva niin muistissa on vikaa, jos ei niin sillon veikkaisin emolevyä minäkin. Vaan kannattaa ottaa kaikki ylimääränen irti ja kokeilla ihan pelkästään noilla mainitsemillani laitteilla.
"emo, prossu, virtalähde ja näyttis" Ei taida bootata ilman muisteja, joten mistä meinaat kuvan saada? Vai riittääkö tuo "pimeä kuva" kuvaksi? Kysyjä taisi olla jo emon ostoaikeissa muutenkin, joten what a heck?
En osaa varmaksi sanoa toimiiko kaikilla emoilla mutta aika monta konetta olen saanut bootattua siihen asti kunnes bios antaa virheilmoituksen muistivirheestä jos ei muistikampa ole paikoillaan.