Edellisiltana kuuntelin mussiikkia koneelta ja ei tarvinu paljoa pitää voluumeita korkealla kun koneen kajarit alkoi jo särkeä . No tänään sitten meinasin kanssa vähän popittaa niin mediaplayerillä saa pitää kahvat kaakossa eikä silti kuulu kunnolla (täysillä ollessa vastaa normaalia puheäänen voimakkuutta) . Ja tämähän ei sovi kuuloon . Pitäähän maalimaan mölyä saada. Poistin eilen läjän ohjelmia joten luulisin että olisin pistänyt jonkin playerin osasenkin siinä sivussa vahingossa menemään. Olen kuitenkin koittanut ratkoa ongelmaa asentamalla mediaplayerin uudestaa.poistin ensin vanhan.Sitte laitoin versio 9:n ja kohta jo päivitin sen versio 10:iin. Mutta onkelma on ja pysyy. Mitä siis tekisin????
Kaiuttimet oikeassa liitännässä? Johdot kunnossa ja kunnolla kiinni? Äänikortin ajurit kunnossa ja mixeri tarkistettu? Toimiiko oikein toisilla kajareilla/kuulokkeilla? Rajautuuko ongelma vain tiettyihin tiedostotyyppeihin esim mp3? Onko kodekkeja asenneltu?
Hp Pavilion zv5209EA läppäri on kyseessä,joten ei oo kajareiden johdoista kiinni.Kypsyin ihmettelyyn ja latasin Winampin ja sillä tulee äänet melkosta hyvin.Tosin ei mun mielestä silläkään ihan"täysillä".Ja kyl se vissiin rajautuu mp3:siin se ongelma.Onko jotain tiettyä kodekkia mikä pitäs asentaa.entä mites tuon äänikortin kanssa tulis menetellä ja tuo mixeri
Jos Winamp soittaa oikein ja WMP väärin niin veikkaisin, että käyttävät eri metodia ton musan purkamiseen. Mixerillä meinasin siis sitä äänikortin äänenvoimakkuus paneelia jossa on paljon eri säätimiä...kaipa se on ihan ok kun Winampilla toimii. Voisit tietysti kokeilla pistää musan soimaan WMP:llä ja säädät sieltä mixeristä niitä säätimiä. Sitten sama rumba Winampilla niin näät kulkeeko ääni eri "kanavaa" pitkin. Googlella ainakin löyty joku hemmo jolla oli sama ongelma Audio-CD:n kanssa ja totesi vain WMP:n käyttävän eri volaa kuin Winamp. Niin onko äänikortin ajuri ajantasalla?
Itse olen törmännyt vastaavaan ongelmaan muutaman kerran ennenkuin tajusin mistä oli omalla kohdallani kyse. Oletusplayerin (minun kohdallani RealPlayer)äänitaso oli vahingossa säädetty hyvin matalaksi ja kun avasin WMP:llä tiedoston niin ääntä ei tullut millään. Mutta kun laitoin Realplayerin äänet paneelista takaisin maksimiin niin sitten WMP:llä avatessakin kuului äänet taas normaalisti. Onko sinulla joku muu playeri "oletusplayerinä", onko siinä jäänyt vahingossa äänet säädettyä matalaksi. En tiedä voisiko ratkaisu olla näinkin helppo mutta minun kohdallani oli.
WMP oli oletuksena eikä apuja namiskojen säätelystä ollu... Täytyy katsoo ajurit kun sit joutaa. Vaikka voi olla että pysyttelenkin tuossa WinAmpissa kun on pirun komia ja mahtavasti säätöjä ja muita jotta saa poltella päreitä funtsaillessa
Olen huomannut saman omalla koneellani ja vaimon kannettavalla. Siis sen että Windows Mediaplayerin äänentaso huonompi kuin esim. Winampin. Tuota oletusplayerjudanssia en ole kokeillut, johtuuko siitä. Kannettavassa kun on tuo Quickplay myös WMP:n lisäksi valmiina.