DVD-asema ongelma ........ :(

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi daniel_20 29.09.2006.

1. daniel_20

daniel_20 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei kaikille!
    Ostin DVD-aseman (NEC ND-2510A), asemalla tulisi olla seuraanvanlaiset ominaisuudet: dvd r/rw & cd-r/rw ... mutta kun laitat asemaan cd-r tai cd-rw levyn, ei lue niitä ollenkaan??
    Mutta dvd-levyt kylläkin lukee. Mistä ihmeestä voi olla kysymys, miten saada asema lukemaan myös cd-levyjä?
    Käyttiksenä minulla on XP-Pro ja se kyllä tunnistaa aseman. Olen myös hakenut NEC:in kotisivuilta aseman ajurin ja asentanutkin sen, mutta ei silti toimi miten pitäisi.
    Mitäs voisi kokeilla, ehdotuksia :)

2.  
  3. Simbe

Simbe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pystyykö asema lukemaan cd:tä Windowsin ulkopuolella, vai onko vika ainoastaan siellä?

4. daniel_20

daniel_20 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Windowsin ulkopuolella? Jos tarkoitat DOS-tilassa niin olen, ei lukenut silloinkaan.

5. Simbe

Simbe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Esimerkiksi pystyykö kone boottaamaan cd-medialta. Esim. Windowsin asennus-cd. Katsoitko, että asema tunnistuu BIOS:ssa/Windowsissa DMA eikä PIO-moodissa?

6. daniel_20

daniel_20 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei pysty buuttaamaan ja tunnistuu udma 2:na....

7. Simbe

Simbe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuullostaa siltä, että vika on tuossa asemassa. BIOS:in nollausta voit vielä kokeilla. Lisäksi yksi vaihtoehto on kokeilla asemaa toisessa koneessa.

Jaa tämä sivu