Eikö ole olemassa hyviä ohjeita, kuin konfikuroidaan langaton internetyhteys kotiin? Olen etsinyt kaksi iltaa ja hermo menee... Ongelma siis ja toivottavasti teillä ratkaisu * ADSL modemi Zyxel 645MP * 22 Mb Access Point, merkiltään Roline (GL2422ap-0t) oikea valmistaja taitaa olla Wisecom * Nokian C110 PCMCIA langaton kortti Modemi toimii langallisena todella hyvin, ei ongelmia. Mutta... Jos yritän "jatkaa" yhteyttä Access Pointilla, en onnistu siinä. Olen kokeillut eri asetuksia Access Pointissa, mutta tuloksetta. En tajua sitä logiikkaa, kuinka IP:t jne määritellään. Sen tiedän kyllä, että läppärissä voi pitää IP-asetukset automaattisella haulla. Voisiko joku vääntää rautalangasta, vai annanko periksi ja ostan koko paketin yksissä kuorissa?
Langaton kotiverkko -ohjeita: http://www.mvnet.fi/index.php?osio=Tietokoneet&sivu=Langaton_kotiverkko
Tuota sivua olen kyllä käynyt läpi, mutta ei siellä kerrota yhtään esim. ip-osoitteista tai kuinka pitää "säätää" Access Point. Liian yleisellä tasolla olevaa ohjetta...
Roline siltaavaan (Bridged) tilaan, jos haluaa että nuo IP osoitteet tulee tuolta Zyxel:iltä. Tai sitten NAT+DCHP sille päälle, jos niitä haluaa käyttää (eli silloin tuo tukiasema saa oman IP osoitteen ja se jakaa sitten langattomille laitteille omia osoitteitaan).