1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Esikatselutoiminto lisätty

Viestiketju Keskustelualueiden tiedotukset ja uutiset -osiossa. Ketjun avasi dRD 28.09.2006.

  1. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Lisäsimme tänään keskustelualueillemme esikatselutoiminnon viestien kirjoittamisen tueksi. Esikatselu on käytössä sekä uutta viestiketjua aloitettaessa tai viestiketjuun vastatessa. Samalla kyseisten sivujen elementtien järjestely muuttui hieman, mm. "lisävalinnat"-kohta siirtyi submit-nappien alapuolelle, jne.

    Toinen tällä viikolla forumeille tehty uudistus oli viestien muokkauseen liittyvä, eli nyt viestin muokkausten talletuksen jälkeen käyttäjä palautetaan takaisin viestiin, jota he juuri editoivat, eikä enää editoidun ketjun ensimmäiselle sivulle kuten aiemmin.
     
  2.  
  3. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Ekan kerran kun tuota esikatselua käytin niin pelästyin niitä punaisia tekstejä hieman :)
     
  4. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    parempi kun se entinen esikatselu joka loi esikatselua samaan aikaan ku kirjotti, hyvä uudistus =)
     
  5. Hz4

    Hz4 Guest

    Näppärä uudistus:)
     
  6. NorttiBoy

    NorttiBoy Active member

    Liittynyt:
    19.07.2005
    Viestejä:
    1,817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hyviä uudistuksia !
     
  7. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  8. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    ^^ Tuossa on "normaalia" suurempi fontti käytössä.
     
  9. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä, kun ikää rupee pikkuisen tulemaan lisää ja monitorikin on n.1m päässä (rasittaa silmiä vähemmin).
    Crtl+rulla.lla pyöräytetty pykälää isommaksi tuon ekan kuvan mukaan, muistaakseni kuitekin samoilla säädöillä aikaisemmin mahtui hyvinkin.
    Voihan se kyllä olla että tuo näkö (ei kyllä ulkonäkö) ei ole ainut mikä heikkeneen iän myötä.
    Niin ja nämä viestiketjut kyllä mahtuu hyvinkin noilla säädöillä ruutuun.
     
  10. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Sellainen parannusehdotus tuohon esikatseluun, että esikatselu ei näytä olevan valittavissa kun muokaat viestiäsi. Mahdollista saada se myös siihenkin?
     
  11. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    todella hyvä uudistus. niinkuin kaikki ad:n uudistukset ovat olleet.
     
  12. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Hyvä uudistus, mutta tuo esikatselu saisi olla minun mielestäni oikealla puolella ja lähetä vastaus vasemmalla.

    Edit:Unohda, minun mokani.
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2006
  13. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    ettet vain käyttäisi firefox v2.0:aa? siinä on nykyään oletuksena virheentarkastus, saat sen pois käytöstä näin:
    kirjoita osoiteriville: about:config
    kirjoita filter kenttään: spell
    ja paina entteriä
    tuplaklikkaa kohtaa layout.spellcheckDefault ja vaihda arvoksi 0 ja enter, noin.. nyt pitäisi automaattinen spellcheck olla pois päältä.

    edit:
    Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2006 @ 06:11

    näköjään Sebu92 selvittikin ongelmansa jo, tunteja sitten.. taas näkyi kirjautumattomille cachesta sivu :(
     
    Viimeksi muokattu: 30.09.2006
  14. NorttiBoy

    NorttiBoy Active member

    Liittynyt:
    19.07.2005
    Viestejä:
    1,817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Huomasin tuossa juuri viestejä kirjoitellessani, että se entinen elementtien järjestely oli parempi. Eli minun mielestä olisi parempi, jos ne Lisävalinnat olisivat Esikatselu- ja Lähetä vastaus-napin yläpuolella. Sillä minä ainakin otan täpin pois kohdasta "Haluan muistutuksen sähköpostitse...", koska muuten posti olisi täynnä AfterDawn:n Uusi viesti -muistutuksia. Toinen vaihtoehto on, että siinä ei olisi valmiiksi valittuna tuota kohtaa.

    Itse yritän kokoajan hakea niitä lisävalintoja tuosta vastaus-napin yläpuolelta. Jotenkin se on helpompi, kun niitä voi muuttaa samalla, kun hiiri on matkalla Lähetä vastaus-napille.

    Tämä siis vain minun mielipide. Mitä mieltä muut on?
     
  15. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    hyviä uudistuksia tulee kokoajan :) sivusto muuttuu vain paremmaksi jo valmiiksi loistavasta ;)
     
  16. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Punaiset varoitukset ovat turhia, ne voisi ottaa pois.

    Esikatselu ja lähetä vastaus painikkeet vaihtavat ikävästi paikkaa esikatseluun menemisen jälkeen, niiden paikat kannattaisi säilyttää samana.

    Esikatseluun meneminen lisää myös jostain syystä yhden rivin lisää viestiin eli painaa enteriä itsestään. Tuo tuo vain turhaa pituutta viestiketjuihin.

    Ja lopuksi: ideana erinomainen uudistus, käytöntö vielä kuntoon, niin loistavaa.
     
  17. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    @JanneJt

    Itseasiassa en ollut selvittänyt ongelmaa. Mutta huomasin, että alleviivaus tuli toisellakin foorumilla. Joten tulin tänne korjaamaan mokani. Luulin, että joku muu perheenjäsen oli asentanut jonkun jutun, vaikka itse olin asentanut uuden firefoxin. Suuret kiitokset avusta. :)
     
  18. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Drizzt^^: IMO, ne punaiset tekstit ovat äärimmäisen tärkeitä uusille käyttäjille. Ne voisi ehkä poistaa Memberistä ylöspäin, siinä olen samaa mieltä, mutta eivätpä ne varsinaisesti häiritsekään, paitsi ehkä visuaalista yleiskuvaa :)

    Tutkin tuota lisärivin lisäystä, kuulostaa hieman oudolta.. Ja tuo asetuksista säädettävä "ruksi automaattisesti sigu päälle/pois" ja "ruksi automaattisesti muistutukset päälle/pois" on tulossa talven aikana osana laajempaa asetusten codebasen uudistusta, jossa asetusjärjestelmä siirretään yhtenäiseksi koodiksi (nyt eng ja fin-puolella koodit ovat erillisiä eli kaikki muutokset pitää tehdä erikseen molempiin) ja samalla mukaan tulee mm. aikavyöhykkeen valinta, jolloin se vuosia kestänyt valitus -7h kellonajasta toivottavasti loppuu ;-) Mutta tämä siis vasta joskus vuodenvaihteen jälkeen, tässä on nyt nippu kaikkea isompaa kehitteillä, joka kuuluu vielä kategoriaan "hys hys" ja josta sitten kerrotaan kun aika on :)
     
  19. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    huomasin tuollaisen että ketju häviää tuosta alapuolelta kun ottaa tuon esikatselun, voisi olla käyttäjäystävällisempää jos se näkyisi siinä.
    tuo on kyllä hyvä :) itsekkin olen tässä kohta 3 vuoden aikana törmännyt yhteen jos toiseenkin ketjuun jossa on valitettu tuosta kellosta :)

    edit. huomasin juuri tällaisen että minulle tulee muistutus kaikista ketjuista joihin olen tänään vastannut vaikka otin sen täpin pois siitä valitse tämä jos haluat muistutuksen sähköpostiin kun ketjuun tulee uusi viesti, en sitten tiedä johtuuko tämä uudistuksesta vai mistä
    edit. nyt ei kyllä ole käynyt noin pieneen aikaan, tiedä oliko sitten bugi itsessä :)
     
    Viimeksi muokattu: 02.10.2006
  20. mika-b

    mika-b Regular member

    Liittynyt:
    05.07.2005
    Viestejä:
    1,016
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt pienoisen esikatselutoiminnon "koeajon" jälkeen, se on osoittautunut hyvin hyödylliseksi, tulee tarkastettua suuremmala todennäköisyydella teksti ennen lähettämistä :). Tuo kun tuli unohdettua aikasemmin ja sitten tuli nuita jälkikäteen muokkauksia runsaasti.

    edit: typo :):)
     
    Viimeksi muokattu: 30.11.2006

Jaa tämä sivu