Noniin tuli asennettua suomenkieliseen vistaan sp1, ja yllätysyllätys äänet ei toiminu. Lankkuni (asus m2n-e sli) integroitu äänikortti ei päästänyt itsestään ulos minkäänlaisia ääniä ja asuksen sivuilta (M2N-E sli tuotesivut) löytyvät ajurit eivät sitten tietenkään toimineet. Muita ongelmia en äkkiseltään löytänyt mutta kuitenkin poistin sp1 asennuksen koska esim pelaaminen tai nettiradion kuuntelminen ei ole erityisen hauskaa ilman ääniä.
Minun koneella SP1:sen asennus toi mukanaan kivan lisän, kun Vista pimentää näytön viimeistään 10 minuutin kuluttua käynnistyksestä ilman sen suurempia varoituksia. Näyttö herjaa "no signalia" ja menee virransäästötilaan. Muuten kone jää käyntiin ja jatkaa toimiaan, mutta näyttöä ei saa herätettyä muuten kuin resetoimalla koneeen. SP1:sen poistamisen jälkeen ongelma katosi. Näytönohjaimella (8800GTS) täysin uudet ajurit ja toimii moitteettomasti, että en tiedä, missä vika lienee. Joka tapauksessa SP1 ei minun koneelle enää palaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hamuli: Minun koneella SP1:sen asennus toi mukanaan kivan lisän, kun Vista pimentää näytön viimeistään 10 minuutin kuluttua käynnistyksestä ilman sen suurempia varoituksia. Näyttö herjaa "no signalia" ja menee virransäästötilaan. Muuten kone jää käyntiin ja jatkaa toimiaan, mutta näyttöä ei saa herätettyä muuten kuin resetoimalla koneeen. SP1:sen poistamisen jälkeen ongelma katosi. Näytönohjaimella (8800GTS) täysin uudet ajurit ja toimii moitteettomasti, että en tiedä, missä vika lienee. Joka tapauksessa SP1 ei minun koneelle enää palaa.
Tällainen palikkakysymys: Pitäisikö tuon service packin näkyä ohjuspaneelin järjestelmä-kohdassa?
Ongelmia koneen kanssa ja olen kokoajan olettanut, että vista on ladannut kaikki tarvittavat päivitykset, mutta eipä näy tuota sp:tä ainakaan siinä kohdassa. Voisikohan tuon jostain muualta tarkistaa kun ei nyt edes windowsupdateen pääse kun kone ei käynnisty muuten kuin vikasietotilassa...?