Mulla on ViewSonicin TV yhdistettynä koneeseeni HDMI / DVI -adapterilla, näytönohjain on NVIDIA GeForce FX 5500. Merkeillä ei kyllä kummemmin väliä pitäisi olla... Harrastan editointia ja Adobe Premiere 6.5:llani on tullut työstettyä jos jonkinlaista. Nyt minulla vain on sellainen ongelma, että olisiko mahdollista vihdoinkin toteuttaa pitkäkestoinen unelmani esikatselumonitorista? Siis saisinko premieren esikatselumonitorin tv:seeni? Premiere proolla voi vetää työskentelytilan monitorin tv:n puolelle, mutta 6.5 sitä ei saa ohjelman rajojen ulkopuolelle. Koko Premieren voi vaivatta siirtää TV-näytölle, mutta kun tahtoisin pelkän esikatselun. Onnistuisiko?
Helpoin ja käytännössä yksi parhaita tapoja tehdä telkkarista esikatselumonitori on kytkeä tietokoneen ja telkkarin väliin miniDV kamera jossa on dv-in liitäntä, jos ja kun sellainen on käytettävissä. Kaikkien editointiohjelmien kanssa tuo ei onnistu mutta Premierellä kyllä... http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?p=1730333&highlight=premiere+esikatselu+dvin#1730333 Näytönohjaimen kautta kun tunnetusti ei koskaan saada täysin oikeaa kuvaa jolla tarkistaa lomitukset, rajaukset niin ettei osa teksteistä jää lopullisesta tuotteesta näkymättömiin jne...
Jeps. Editointikorttiahan minulla ei ole. Näytönohjaimen kautta menee tosiaan piuhat... En taida ruveta esikatselumonitoria käyttämään, jos tosiaan "helpoin" tapa on kameran kanssa sähläillä.