1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

id3-tagien exporttaus mp3:sesta

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Rochefort 11.09.2006.

  1. Rochefort

    Rochefort Member

    Liittynyt:
    17.08.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ajattelin pistää musiikkikokoelmani uusiksi rippaamalla kaikki (n.500) CD:täni .flac-muotoon. Tällä hetkellä levyt löytyvät koneelta mp3:sina ja bitratet vaihtelee 128-320, riippuu siitä, koska olen levyn ripannut.
    Mp3:sien id3 tagit olen kuitenkin hionut viimesen päälle sellaisiksi kuin haluan ja nyt olen koittanut etsiä ohjelmaa jolla tagit saisi kopiotua johonkin tietokantaan tms. (omalle koneelle), josta ne voisi sitten ladata tuleviin flac:eihin. En haluaisi käyttää netin tietokantoja, vaan nimen omaan itse tekemiäni tageja.
    Millä ohjelmalla moinen onnistuisi, jostain luin, että Foobar osaisi tempun, mutta minäpä en sellaista toimintoa siitä löydä.
     
  2.  
  3. Siku

    Siku Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    822
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    fb2k:lla onnistuu. Eli riittää, kun sinulla on molemmat tiedostot soittolistalla allekkain, niin että ID3-tageilla varustetut MP3-tiedostot ovat ensin ja tageja vailla olevat FLAC tiedostot heti sen perään samassa järjestyksessä kuin MP3-tiedostot. Sitten klikkaa kaikki tiedostot aktiiviseksi ja paina oikeaa hiirennappia -> Tagging -> Copy Info Between Files.
     
  4. Rochefort

    Rochefort Member

    Liittynyt:
    17.08.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeilin tuota. Laitoin yhden levyn mp3:set ja flacit samaan soittolistaan, mutta Tagging-valikossa ei ole kuin Reload, Rewrite, ja Remove alkuisia vaihtoehtoja. Kokeilin ensin fb2k 0.9.2 ja päivitin sitten 0.9.3.1.
     
  5. Siku

    Siku Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    822
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Varmista, että olet myös asentanut kaikki installerin mukana tulleet komponentit. Kaikki kappaaleet myös valittava aktiiviseksi (CTRL-A), muuten "Copy Info Between Files"-valikkoa ei näy. Tässä vielä pari kuvaa tilanteen havainnollistamiseksi: 1 & 2.
     
  6. Rochefort

    Rochefort Member

    Liittynyt:
    17.08.2005
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin, nyt toimii. En huomannut, että Foobarin asennuksessa oli Tools kohta harmaana.

    Kiitoksia


    Foobarilla homma tosiaan onnistuu erittäin näppärästi ja taidan aloittaa rippauksen näillä eväillä, mutta jos vanhat tagit saisi flac:eihin jollain konstilla jo rippausvaiheessa, niin jäisi yksi välivaihe pois urakasta.
     

Jaa tämä sivu