Aktiivikajarit tietokoneeseen ~100€

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi sandels83 07.09.2006.

1. sandels83

sandels83 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen etiskellyt tietokoneen äänikorttiin liitettäviä aktiivikajareita, 2.0 tai 2.1, budjettina ~100€.

Tolla rahalla saa aika kuraa, mutta pitää ostaa myöhemmin sitten paremmat. Ehdottakaa, jos tiedätte hyviä tässä hintaluokassa.

Tässä pari vaihtoehtoa, jota olen katellut.
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1814
    http://www.tietoasema.fi/eshop/index.php?sid=1&pcode=250100007
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8848

Kokemuksia?
    -----

Onko edes lähelläkään oikeata aihealuetta?

Viimeksi muokattu: 07.09.2006
  2.  
  3. Johny1332

Johny1332 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyllähän tolla rahalla saa jo pirun hyvät kajarit... en tiedä noista paljoo ku oon käyttäny ainoastaan head settejä, mutta Logitekit on varmaan kovat!!! noista linkeistä mitä sulla oli tossa niin minä ainakin ottaisin noi Logitechit

4. sandels83

sandels83 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muropaketin foorumilla joku taas väittäis äänen olevan aika kuraa, joten oiskohan jollain vähän kokemusta tai tietoa?

5. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Logitechit ovat tuommoinen perus setti, joka peittoaa ne peruspeltipurkit jotka mukana tulevat. Nuo ensimmäiset näyttävät jotenkin "rimpuloilta" hintaisikseen. Keskimmäiset näyttivät pätevimmiltä mutta äänestä ei koskaan voi mennä takuuteen kun mahdollisimman hifistä vaikutelmaa haetaan. Googlella kannattaa arvosteluja tosiaan etsiä, itsellä logitechin 5.1 setti joka oli n. 80€ hintainen ja täytyy sanoa että ihan tyytyväinen ollu vaikka huonohkohan tuo äänen laatu vielä tässä hintaluokassa yleisesti on.

6. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Älä viitsi puhua paskaa.
    Hinta/laatu suhteeltaan 100€ pömpelit voivat olla ok, ei muuten.
    No ei itsellänikään mitkään huippuvehkeet ole, mutta sanotaanko että asialliset.

7. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaa käytettynäkin katsoa, jos ei ole pakko olla "tietokoneen oheislaite". Mm. Keravan löydöstä saa todella hyviä aktiivi ja passiivi kaijuttimia muutamalla kympillä.

Edit: Logitec:it jättäisin samantien pois, jos ollaan ostamassa kaijuttimia hyvällä äänellä. Noita Creativen purkkeja on kehuttu, mutta kauheita tehoja ei kannata odottaa. M-audiolla on laatu laitteita ja kaijuttimia, mutta noista en osaa sanoa.

8. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Teholla ja laadulla ei ole mitään tekemistä keskenään ja 1w riittää normaaliin käyttöön.

9. sandels83

sandels83 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkoituksena olisi saada puhdasta/kirkasta äänentoistoa musiikkiin ja leffoihin. Nykyiset kaiuttimet toistaa liikaa bassoa. Tekisi mieli kokeilla noita M-Audion kajareita, mutta missään liikkeessä niitä tuskin pääsee kokeilemaan.

10. Linkku78

Linkku78 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ostin juuri verkkokauppa.com:ista jbl duet 2.0 kajarit ja äänenlaatu on loistava,toistaa jopa suht matalaan bassot. Hintakaan ei huimaa n.50e suosittelen.z

11. Cosmo78

Cosmo78 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  12. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Logitech on perus kajarit. Itse olen käyttänyt Logitech Z-3e 2.1 . Jotka näyttäisi olevan vanhemmat mallit tuosta vaihtoehdostasi. Ne toimii hyvin ja ovat hintaansa nähden hyvät. Kyllä niillä ääntä saa ulos samaan huoneeseen ja pelaamiseen ovat riittävät.

Halvallahan ei huippukaiuttimia saa... Tai yleensäkkään ei mitään.

Logitech Z-3e 2.1
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8398

JBL on yksi mitä kannattaa katsastaa. Creature sarja menee siihen sataseen mutta ne on vähän hullunkurisen näkösiä vehkeitä.

Uskoisin että sellaiset laadukkaat tietokone kaiuttimet menee hintaluokkaan 200eur. Tämäkin on niin makuasia, ja aina kannattaa katsastaa jonkun hifikaupan sivustoja mitä ne suosittaa kaiuttimiksi tietokoneisiin. Itse olen ajatellut että kun käytän tietokonetta kaiken musiikin kuunteluun kotona, niin olisi varmaan hyvä myös satsata vähän rahaa siihen. Toisin kuin nyt :)

Jos mahdollista kannattaa käydä itse kuuntelemassa vaikka esim. verkkokaupassa miten mikin kaiutin setti toimii.

Viimeksi muokattu: 08.09.2006
  13. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei tietenkään, enkä sitä tarkoittanutkaan. Homman pointti oli se, että noin pienet purkit tuskin kestävät (/antavat) kovin suuria äänenvoimakkuuksia ainakaan puhtaasti. Toki 1W riittää taustamusiikkin kuunteluun.

14. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kaikki ihmiset ei vaan tajua mitään äänenlaadun päälle. Siksi kannattaa jättää tälläiset huomioimatta...

15. blindpeer

blindpeer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on ollut nuo HERCULES XPS 2.160 kaiuttimet ja olen ollut tyytyväinen en ole huomannut mitään laadullisia vikoja niin äänessä kuin kaiuttimissakaan :)
    Beesting.fi sivulla myyvät nuita n.55€uron pintaan..

16. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Päässyt vertaamaan niitä muihin kaijuttimiin, vai onko tämä vain oma arviosi? Itse opin hi-fi kuulokkeita ostaessani, että kuulokkeita tulee aina verrata keskenään. Hyvältäkin kuulostavat kuulokkeet (Sennheiser hd-505) alkavat kuullostamaan onnettomilta, jos laitetaan paremmat luurit rinnalle (omat Sennheiser hd-555). Täytyy kuitenkin muistaa ettei parhaita tulisi koskaan kuunnella, mikäli budjetti ei anna periksi, koska muuten moni hifi-liikkeessa kaijuttimia kuunnellut kantaisi kotiinsa Genelec:it. Tekevät muuten yksiä maailman parhaista aktiivikaujuttimista ja todella pieniäkin malleja löytyy. ;)

Viimeksi muokattu: 08.09.2006
  17. Linkku78

Linkku78 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tajuan äänenlaadusta kyllä ja oletan ettei nyt hakusessa ole mitkään high-end kaiuttimet,eikä niitä mielestäni kannata tietokoneeseen kytke jo äänikorttikin rajoittaa kuuntelu elämystä,ellet ole siihen valmis sijoittamaan useita satasia...mielestäni JBL duet kaiuttimen äänenlaatu riittää tietokone käyttöön. Musiikkini kuuntelen mielummin siihen tarkoitetuilla laitteilla.

18. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Sanoo ihminen joka mainosti että 50€ purkeilla saadaan loistava äänenlaatu.
    Jotain kertoo ajatusmaailmastasi sekin asia että halpis kaiuttimien jälkeen siirrytään suoraan high end kamaan. Unohtui varmaan jotain välistä.
    Äänikortin vaikutus on huomattavasti pienempi kuin kaiuttimien. Ja vaikka hyvää ääntä haluaisikin niin ei korttiin satasia tarvi laittaa.

19. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hyvillä kajareilla kun kannattaa vielä siihen väliin kytkeä vahvistinkin.

20. Linkku78

Linkku78 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei korjataan nyt sitten että riittävä tietokone käyttöön

21. O11i

O11i Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä oon ollu tyytyväinen näihi Logitechin Z-2300 2.1 tuokkosiin.
    Hinta pyörinee tuossa 100€ liepeillä.

Jaa tämä sivu