Olen luopumassa televisiosta ja ostamassa uuden näytön tietokoneeseeni, josta katselen elokuvia. Onko järkevää ostaa tietokonenäytöksi tv:n lcd näyttö. Ja jos on niin teenkö mitään esimerkiksi "HD-Ready" merkinnällä. Oliskohan olemassa mitään sellaista lcd laajakuvanäyttöä, joka on suunniteltu nimenomaan tietokoneeseen, mutta olisi isokokoinen et sillä vois katsoa elokuvia?
"HD-Ready" eipä haittaakkaan. Samsung.illa löytyyneen n. 50" asti, taitaa hinnat vain olla suhtkoht samat kuin Lcd-Tv.n.
Jep jep... Olen päätynyt seuraaviin vaihtoehtoihin. Ensimmäinen tietokonenäyttö (831,25 €) ja toinen laajakuvatelkkari. (jotain 900 €) Hintaeroa vaivaisen satasen ja tuumakokoeroa aika paljon. Kummankohan sitä valitsis? Acer AL2416Ws Laitteen tyyppi Litteä paneelinäyttö / TFT-aktiivimatriisi Väri Musta, hopea Ulkomitat (PxSxK) 57.7 cm x 27.7 cm x 56.7 cm Diagonaalinen koko 24" Kuva-ala 24" Pisteväli / pikseliväli 0.27 mm Enimmäistarkkuus 1920 x 1200 Värituki 24-bittiä (16,7 miljoonaa väriä) Vasteaika 6 ms Kuvan kirkkaus 500 cd/m2 Kuvan kontrastisuhde 1000:1 Liitäntä VGA (HD-15) Yhteensopivuusstandardit CE, TUV GS, ISO 13406-2, TCO '99 Virransyöttö AC 120/230 V ( 50/60 Hz ) Virran kulutus (toiminnassa) 110 watt Valmistajan takuu 3 vuoden takuu LCD-televisio 16/9 32" RZ32LZ55 Koko 16/9 Kuvaruudun koko 32 tuumaa (82 cm) Valovoimaisuus (cd/m²) 550 Kontrasti 1000:1 Vasteaika (ms) 8 Resoluutio (horisontaalinen ja vertikaalinen - pikseleissä) 1366 x 768 Katselukulma (horisontaalinen ja vertikaalinen - asteissa °) 176/176 Audio Audioteho 2 x 10 W Melutason vähentäjä AVL Mono/Stereo ääni Effet Surround DASP Kaiuttimet 2 Liitännät Liitännät Komponentti-sisäänmeno YUV S-Video sisäänmeno Komposiitti audio/video-sisäänmeno PC DVI-sisäänmeno PC Audio-sisäänmeno Peritel-liittimet 2 DVI-sisäänmeno 1 HDMI-sisäänmeno No PC-sisäänmeno Kyllä, DVI-sisäänmenon kautta PC audio-sisäänmeno Audio-ulostulot - Viritin Standardi PAL/SECAM-BG/DK, PAL-I, SECAM-L/L' Tupla viritin - Toiminnot Teleteksti 10 sivua Muut toiminnot Super IPS Digital Comb Filter Lapsilukko Yleistä Kaukosäädin Kyllä Mukana tulevat oheislaitteet Kaukosäädin Sisäinen jalusta Käyttöopas Ei ilmoitettu Mitat (mm) 932 x 539 x 114 Paino (kg) 17,1
En katsele telkkaria ollenkaan ja oon jättäny maksamatta tuon tv-lupamaksunkin... Pääasiallinen käyttökohteeni on siis tietokoneen näyttö. Olen vain ymmällä siitä että sopiiko tuo isompi telkkarin lcd näyttö yhtä hyvin tietokoneeseen kuin tuo tietokoneen näyttö. Eikös molemmat kumminkin ole samalla tekniikalla tehty?