Konetta uusittiin uuden emon, prossun ja näyttiksen voimin. Kaikki on tarkistettu sataan kertaan, ja kaikki piuhat näyttäis olevan kiinni. Kone käynnistyy kyllä, mutta näyttöön ei tule kuvaa. Osaisiko kukaan kertoa mahdollisia paikkoja, mistä kannattaisi tarkistella jos olen vaikka unohtanut jotain? Omat aivot ei enää toimi vain. Ja koneessahan on nyt Asrock 939 Dual VSTA emo Amd Athlon 64 3500+ prosessori Asus EAX 1600 Pro näyttis.
onko emossa integroitu näytönohjain? jos on niin laita bios:ista tämä uusi ensijaiseksi näytönohjaimeksi... ja tosiaan riittääkö virtalähteessä tehot?
Ei taida tuossa emossa toimia kuin ati radeon x300-sarja. edit: pcie-väylässä siis. agp-kortit saattas toimia paremmin.
Ah, toimiihan sen viimein. Syy oli niinkin selkeä kuin se, että näytön piuha oli kai viallinen. Hyvin erikoista ettei tuo oireillut mitenkään aiemmin, vasta nyt. Vaan eihän ne ongelmat tuohon loppuneetkaan...
Nyt en ymmärtänyt. Siis x1300-sarja. Miksiköhän ei toimisi.. En nyt tiedä onko mitään väliä että mikä kortti se on. Kunhan väylä on sama.
Itse jätin sen emon ostamatta kun luin sen manuaalia. Caution 6 sivulla 8 ja sivu 10. http://www.asrock.com/manual/939Dual-VSTA.pdf Olen tietenkin saattanut tulkita väärin
eikös tos oo lista niistä atin korteista, mitkä ei välttämättä toimi. kuka nyt tekis emoa, mihin ei käy kun n.4 vaihtoehtosta atin korttia...