Uutta konetta ostamassa.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ukkopekka 28.08.2006.

1. ukkopekka

ukkopekka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!
    Toivottavasti löin tämän nyt oikeaan osioon, ensimmäinen viestini tänne.
    Ajattelin ostaa uuden koneen kun wanhasta alkaa potku loppumaan ja minulla ei ole mahdollisuutta ostaa kerralla käteisellä vaan joudun ostamaan pätkällä valmispaketin.. Ajattelin kysellä Teidän pro-tyyppien seasta mielipiteitä, risuja ja ruusuja tällaisesta koneesta joka on hieman kalliimman puoleinen mutta sellasta vaan että riittääkö potku tai tiedättekö jo valmiiksi että jokin osa on jonkinsortin "petkutusta"?

eli tässä linkki valmistajan sivuille tuoteselosteeseen:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/f...-12435110-77670211.html?jumpid=reg_R1002_FIFI

Sieltä mistä ostan tulee vielä 19" litteä näyttö 8ms vasteajalla (tyypillinen, nouseva + laskeva)
    ilmeisesti todellinen vasteaika siis on 8ms eikä 16..

2.  
  3. Darnian

Darnian Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

Osamaksulla itekkin olen konetta uusimassa, mutta kannattaa katsoa korkoja. Ite otin luottoa sen verran että saan ostettua koneen osina, toki sitä tullaan sitten maksamaan kuukausittain takas ja pitkään, mutta eipä tarvinnut ottaa valmispakettia.
    Ja kun itse valitsee mitä koneeseen tulee niin saa parempaa vastinetta rahoilleen.

4. Aphe

Aphe Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Jos et halua valmispakettia niin vaihtoehtoisesti osatkin voi ostaa joistain kaupoista osamaksulla. En nyt muista mistä ainakin sai kätevästi osamaksulla, mutta tähän joku voisi vaikka sen lisätä :).

Edit: Hidas olin...

Viimeksi muokattu: 28.08.2006
  5. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No kyllä tuolla paketilla jonkin aikaa vielä pärjää, mutta todella ylihintainen paketti tuo on jos minulta kysytään. Jos mahdollista niin suosittelen kysymään osamaksu sopimusta vaikka täältä http://www.smartit.fi/ koska tuolla hinnalla mitä toi hp:n kone maksaa niin saa 3 samanlaista koottua osista.

6. greenie

greenie Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kasaapa kolme samanlaista samaan hintaan. Aika velho oot jos 333€ budjettiin mahtuu Athlon 3800+, 7600GS 512, 250 Gt HD, digiviritin, WLAN, X-Fi 7.1, käyttis ym. muistikortinlukijat.

E: en silti väitä etteikö samalle rahalle saisi osista parempaakin, mutta rajansa kaikella. Ei ne erilliset komponentit nyt ihan NIIN halvasti ole hinnoteltuja.

7. Aphe

Aphe Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tuskin sitä nyt ihan kirjaimellisesti tarkoitettiinkaan :)

8. ajkopone

ajkopone Guest

Moi!

Meinaatko pelailla miten paljon? Näytönohjaimella ei nimittäin pitkälle suksita. Suhteellisen tervattu malli. Prossu on yksiytiminen eli jos et paljoa pyörittele useampaa ohjelmaa yhtäaikaa, niin pärjää. Muistia on peruskäyttöön ja pelailuun toistaiseksi "riittävästi".

Itse suosittelen kuitenkin venyttämään budjettia reilu pari sataa eskoa ja odottelemaan (jos tarve) siksi hetken. Tässä olisi asia paketti yhdestä liikkeestä. Markkinoiden parhaimpiin kuuluva tuplaydin prossu, muistia 2 gigaa (corsair hyvä merkki), hyvä näytönohjain. Käyttistä ei tosin ole, mutta onhan sinulla jo entuudestaan kone.

http://www.ostosmesta.com/mediakulma/index.php?page=detail&id=75900&catid=19

Tässä näytönohjaimien vertailua. 6150 LE ei ole listalle eikä sille yltäisi.

http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/0706/itogi-video-m-wxp-1024-pcie.html

Tarkista mbnet hintaseurannasta vastaavien osien hinta ja lisää n. 50 € kasauspalkkiota, niin voit vertailla paketin edukkuutta.

Näyttöissä vasteaika ei kerro totuutta, koska sen mittaamisessa ei ole käytössä yhteneväistä tapaa. Joku mittaa siirtymän mustasta valkoiseen toinen väriskaalalla ja kolmas ottaa ajan vielä erillä tavalla.

Kannattaa kysellä hyväksi havaittuja malleja tai etsiä testivertailuja.

9. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  10. greenie

greenie Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No eipä kai kun kyse on piirisarjasta. Näyttis oli tossa GeForce 7600GS 512.

11. ajkopone

ajkopone Guest

Kuvittelin se oleva 6200 karsittu versio. En sitten lukenut kohtaa näytönohjain...

EDIT: tai kohtaa piirisarja. Nolo.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.08.2006
  12. greenie

greenie Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uskon ja tiedän itsekkin, että halvemmalla päästään palikoista kasaamalla. Jos kuitenkin sanot, että samalla rahalla kasaa kolme samanlaista osista, niin kyllä se nyt on mielestäni aika eksaktisti väitetty.

Paketistasi puuttui vielä näppis ja hiiri, digiviritin, firewire, muistikortinlukija, WLAN, joten ei se käytännön hintaero nyt niin mansikoita ole. Sitäpaitsi hintaseurannan halvinta hintaa on aina turha tuijottaa. Käytännössä keskihinta on lähempänä todellisuutta, jos meinaa yhdestä paikkaa tilailla. Halvimman perässä joudut taas maksamaan moneen kertaan postikuluja, jolloin kustannus nousee.

En missään nimessä väitä, etteikö konetta saa halvemmalla ja parempaa itse kasaamalla, mutta kyllä tämä täällä väitetty pakettikoneiden vs. itsekasattujen hintakuilu on välillä aika tuulesta temmattua.

13. ajkopone

ajkopone Guest

Ostamalla pakettikoneen säästyy varmemmin yhteensopivuusongelmilta, takuu helpompi hoitaa yhden liikkeen kuin usean kanssa ja kaikki osat ja ohjelmat ovat valmiiksi asennettuja. Mitä arvoa tälle voi laittaa etenkään, jos ei itse osaa? Suolaisesti monesti hinnoiteltu tietokoneliikkeissä.

14. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tarkoituksenani ei ole mollata noita pakettikoneita. Jos noita kaikkia lisä ominaisuuksia tuosta paketti koneesta kaipaa niin tottakai se kannttaa silloin ostaa, kun se tulee saman hintaiseksi kun itse koota. Mutta itse en ainakaan tarvitse missään vaiheessa kortin lukiaa, firewireä, 2 dvd asemaa, media center windowsia, kaukosäädintä yms... Nämä ovat juuri niitä asioita mitkä tekevät pakettikoneista minun mielestäni ylihinnoiteltuja juuri minulle...
    Niin ja jos ei itse osaa koota konetta, niin liike tekee sen yleensä muutamasta kympistä.

Ps. hintaseurannassa näkyy nykyään halvin liike mistä osat saa tilattu ilman sen kummempaa säätämistä.

15. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja tosiaan missä on käyttöjärjestelmä. kyllä se tuosta pakettikoneesta löytyy.
    Ja ohjelmisto: Microsoft® Works Suite 2006: Microsoft® Word 2002, Microsoft® Works 8.0, Microsoft® AutoRoute 2006, Microsoft® Encarta® Encyclopedia Standard 2006, Microsoft® Money 2005 Standard, Microsoft® Digital Image 2006 Standard

TV-viritinkortti (analoginen ja DVB-T)

Tuleeko se 19" litukka muuten samaan hintaan vai vielä lisää päälle?

[bold]Ehditkin juhha84 kertoa pointtisi :)[/bold]

16. WNB

WNB Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saisko kysyä että mistä ostat? Muakin alkoi nimittäin kiinnostaa joku tollane paketti.

17. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    7600GS kortille 512Mb muistia on lähinnä vitsi. Johtuen 128 bittisestä muistiväylästä.

18. rillix

rillix Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri näin, jos ei itse osaa konetta kasata niin silloin ostettava pakettikone. Mutta ei koskaan noita onnettomia merkkivalmistajien tekeleitä, niihin isketään jonkun valmistajan halvin emo integroidulla näytönohjaimella, hidas prossu, vähän muistia ja sitten niitä mainostetaan kodin mediakeskuksena.

Ja käyttiksen asentaminen olisi hyvä opetella itse!

Asiansa osaava kasaaja ostaa osat erikseen, koska tunnistaa missä vika jos kone ei käynnisty tai ei toimi kunnolla.

19. ukkopekka

ukkopekka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    juu siis aikaisempiin viesteihin palatakseni;
    joo, kyllä pelaan paljon, mutta tälläkin hetkellä lähinnä Day of Defeattiä, mikäli tuollainen kone pyörittää battlefield kakkosta ni sit pelaan sitäkin varmaan aika paljon ;)
    pitää viel kattoo kaverin kans tota läpi, just tuo näyttisasia vähän hämää ku 512mb kuulostaa perskuleen hyvältä..
    toi et siin on pci-e väylä on varmastikin hyvä juttu (ei mikää uus kyl) mut tartteeks niitä mihinkään kahta?

ja shagrath, se litukka lisätään hintoineen päälle.. ..en tiiä uskallanko tänne kokonaishintaa laittaakaan.. nohjuu; 1249e se on. :D

mut se on tiputettu jostai 1699e:sta ja mä lankean aina tollasiin, en voi sanoa ei.

20. ukkopekka

ukkopekka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    en näköjään osaa/pysty edittaa,
    siis juu [bold]WNB[/bold], saa kysyä varmastikin.. netanttilasta ostamassa :D

21. Camee

Camee Guest

Ihan oikeasti kannattaa käydä Anttilan koneita katsomassa. Sieltä löytyy tarjouskoneita, uudemmat mallit ovat tietysti ylihintaisia. Itselläni on tämä tarjouskone jossa vain GF6600, mutta pelit pyörii, tosin hiukan kellotin sitä. Prossun kellotin 3800+:ksi, tai ylikin, oli alunperin 3500+. Kyllä näillä tavallinen käyttäjä pärjää. Jos aletaan saivarrella jostakin DVD:stä tai muusta, niin mikäpä ettei. Itsellänikin on noita kaksikin kappaletta.
    Semmoista

Jaa tämä sivu