xp-n aktivointi käsin registerist???

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi tapsa777 25.08.2006.

1. tapsa777

tapsa777 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kysyn ihan sellaist että tuli ostettu vanhemille tietokone ja jouduin ostaa xp-n erikseen ja en tullu ajatteelleks sitä et home täytyy aktivoita. Nyt oli vaan sellainen ongelma et itse jouduin lähtee ja ihan eri puolelle Suomea ja heillä ei ole nettiä ja he ei toistaiseks aikoo ottaa sitä ennen ku on tutustunu siihen "ihmevehkeeseen" ja osaa enemmän käyttää. Puhelimen kautta täytyy osata varmaan englantia mitä ne ei kyl pätkäkään osaa. Löysin tälläisen osoitteen yhtäkkiä http://netgate.altius.ee/include.php?path=content/articles.php&contentid=219 ja suomi24-sest löysin samantapaista juttua. Viroa jokseekin ymmärrän ja näyttää helpolta tuon perusteella. Kysymys onki siinä et mitä sitten jos haluaa ottaa päivityksiä microsoftin sivuilt? Tiedän kokemuksesta myös sen et vaikka on piraatti wintoosa niin jos on automaattiset päivitykset asetuksis päällä niin se lataa ja asentaa ne silti. Mut kun se kerran on aitoo ja meen muuttaa registerist sen siten et se olis aktivoitu vaikka ei ole niin onko se niinku piraatti jos halua esim. manuaalisesti otta tärkeät tai muut päivitykset microsoftin sivuilt? En viitsi ruveta asentaa piraattia ja kokeilla mitä tekee vaikkei se oo vaikee, mutta jos joku viisaampi osaa kertoa tarkemmin.
    Englanniks löysin vielä sellaisen osoitteen http://www.petri.co.il/change_the_serial_in_windows_xp.htm

Viimeksi muokattu: 25.08.2006
  2.  
  3. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    puhelimen kautta asiointi hoituu myös suomeksi, aktivoidessa voit valita listasta maan ja se antaa kys. maan (suomi) ilmaisnumeron (0800 jne..) jossa voi asioida ihan suomeksi =)

ja nuo sun ohjeet taitaa jopa toimia, kylläkin vain XP:ssä jossa ei ole service packeja tai SP on vain SP1, nykyäänhän SP2 on pakollinen jo (?) ja se tulee levyllä, joten eikun puhelin käteen, ilmaisnumeroon soitto ja aktivointi onnistuu nopeasti =)

4. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kun valitsee aktivointi sivulla suomen alueeksi niin saat suomen puhelin numeron jossa palvelu suomeksi.

5. MikroMake

MikroMake Active member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    68
    Viimeksi muokattu: 26.08.2006
  6. tapsa777

tapsa777 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sellainen tyhmä kysymys vielä et mitä eroa on toll-free number tai toll number?

7. tomato71

tomato71 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    toll-free number = ilmainen
    toll number = maksullinen

8. tapsa777

tapsa777 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kysyisin vielä sellaista että kun sinne soittaa niin miten se homma oikein toimii ja pärjääkö mun vanhemmat siinä sen ihmevehkeen kans. Saako sieltä jonku koodin? Tai pystynkö itse esim.soittaa sinne ja ne antais sen mulle niin voin opetella puhelimitse itse jos pystyn. Oon siinä asias ihan tumpelo. Viisammat selittääkööt miten toi homma menee tai toimii ja onko se vaikea. Kiitoksia ny kuiteski et ootte jaksanu neuvoa.

Viimeksi muokattu: 06.09.2006
  9. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Puhelimessa MS:lle täytyy antaa vissiin se sarjanumero ja jos se on oikein, niin sitten sieltä annetaan sulle sellanen helkkarin pitkä aktivointikoodi, jonka otat ylös ja syötät sitten wintoosaan.
    Toimistoajan ulkopuolella siellä vastaa ainakin automaatti, tiedä sitten, onko päiväsaikaan oikea ihminen langan päässä vai automaatti.

10. Lerppu

Lerppu Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28

Tuolla samasta asiasta juttua:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/318261

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/301300#1729575

Jaa tämä sivu