1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Toppy 5100PVRc kuumenee liikaa!!

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi temee99 23.08.2006.

  1. temee99

    temee99 Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2005
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sain topin 5100pvrc poksin viime viikolla ja sijotin sen TV:n alle räkkiin muiden laitteiden kanssa, koska lapsi ei pääse sinne käsiksi. Nyt olen huomannut että se kuumenee aivan liikaa.Pinta lämpötila oli 48C vaikka mikään vahvari,dvd,cd ei ollut edes päällä(nämä nostavat varmasti räkin lämpötilaa paljon). Räkin takaosa on avonainen ja edessä on lasit. Jos lasiluukkuja pitää auki lämpötila ei ole kuin 1-2 astetta vähemmän eli ei merkittävää hyötyä.
    Olen korottanut poksia pari senttiä irti alustasta. Laite on päällimmäisenä ja ilmarakoa yläpuolella on 5cm. Epäilen suuresti että laite kestää tällaisessa lämpötiloissa normaalia aikaansa n.5 vuotta.
    Pitääkö minun siirtää laite TV:n päälle lapsien särjettäväksi :(
    Tuulettimen rakentaminen Toppyyn itse kuulostaa liian suurelta työltä ja en keksi muuta ratkaisua tähän lämpöongelmaan???
     
  2.  
  3. Snoopy81

    Snoopy81 Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2005
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oma toppyni on myös aikamoinen grilli. Joku oli tuohon jonkin oman tuulettimen tosiaan rakennellut, itse en näe sitä tarpeelliseksi. Kovalevyhän siinä tuota lämpöä suurimmaksi osaksi tekee. Ainakin näin kuvittelisin. Tästä taisi jossain olla keskusteluakin, linkkiä en tosin nyt löytänyt. Tuo tuulettimen virittely ei kai kovinkaan vaikea operaatio ole, takuu tietenkin saattaa mennä jos laitetta avaamaan lähtee. Mutta jollain tietokoneen 12 cm tuulettimilla saattaisi melko helpollakin onnistua. Ja ilmarakoa joka suuntaan on hyvä olla riittävästi, itsellä on vapaata joka suuntaan reilusti, eli en tunkenut tuota "viihdekeskukseen" vaikka sille siinä tilaa olisi ollutkin. Laitoin töllön viereen vapaasti hengittelemään =) Voihan tietenkin maahantuojalta kysäistä voiko tuommoinen lämpö vahingoittaa laitetta ja miten on mahdollisen takuun laita jos siihen asentaa/asennuttaa jonkin tuulettimen. Hurinaahan se tietenkin lisää, mutta kyllähän tuo kovalevykin hieman "meteliä" pitää.
     
  4. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei se toppy pelkästään kuumene vaan myös mun handan 7700 käy tosi kuumana että käsi palaa jos pitää sen päällä pari minuuttia sitten mittasin lämpötilan niin sisä lämpö mittari näytti [bold]52c[/bold] lukemaa sitten menin Welho sanoma taloon kysymään asiaa niin huolto helkilö sanoi että ei huolta ei se hajoo ja jos hajoo sulla on 2v takuu ostin alku kesästä no ei olle ollut ongelmia kerrankin jäi koko yöksi ja päiväksi päälle noin 15h yhtä soittoa päällä kyllä siinä olis voinut munakkaan paistaa mutta se toimi

    joten ehkä Tallentava digi boxit on tehty kestämään suuri kuumuuksia tosin ihmetytää että se toimi ton 15h jälkeen kun >PC< kova kovalevy ei toi hyvin jos yli 50c lämpöä
     
  5. temee99

    temee99 Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2005
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pitää kokeilla TAPillä siten että asennan tuon IdleHdd 1.0 softan masiinaan. Tuo pysäyttää kovon 20s kuluttua käytöstä. Voisi kuvitella että paikat viilenee kun kovo ei pyöri turhaa kuten se nyt tekee?
    Miksihän tätä toimintoa ei ole jo vakiona?
     
  6. artsipunk

    artsipunk Member

    Liittynyt:
    04.03.2005
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ..katsoppas, onko "katselunajan siirto" toiminto päällä.. jos, laita asentoon "ei käytössä", tällöin sammuttaa Toppyn käynnistyksen jälkeen n.10min päästä kovalevyn 'turhan' pyörityksen.. tällöin tosin kestää hetki, kun alkaapi jotain katsomaan kovalevyltä, mutta ainakaan itsellä ei Toppy käy enää mitenkään erityisen 'kuumana', ja ompi paljon hiljaisempikin..
     

Jaa tämä sivu