Ostettiin 3 viikkoa sitten Topfiedin TF6000COC digiboksi kaapeliverkkoon. Aluksi toimi ihan ok, mutta nyt viikon ajan joidenkin kanavavien tekstitykset jäävät aivan liian reunaan. Elikkäs tälläkin hetkellä neloselta tuleva elokuvan tekstisä puuttuu ensimmäisitä sanoista useampaa kirjainta ja saa arvailla mitä siinä lukee... Olen yrittänyt räplätä kaukosäädintä, mutta tuloksetta!! Johtuuko tämä lähetyksestä vai televisiosta? Televisio on myös uusi; Panasonicin TX-32LX60F LCD-näyttö.
Nelosella on ainakin kiinteät tekstit käytössä, eli ne ovat osa kuvaa. Eli jos ne eivät näy kokonaan niin joku leikkaa kuvasta osan pois.
TF 5100:lla saman ilmiön saa aikaiseksi, jos kuvasuhteeksi valitsee 4:3 ja 16:9 näyttömuodoksi keskiosan. Tällöin laajakuvalähetyksestä osa vasemmasta ja oikeasta kuvasta leikkaantuu pois ja samalla osa myös kiinteästä tekstityksestä. Valinta '4:3 ja postiluukku' tai kuvasuhteeksi suoraan '16:9' näyttää kuvan oikein. [bold]Keskiosa (4:3) 16:9-lähetyksestä[/bold]
Kiitos paljon Kurtza!! Kokeilin tota sun ohjetta ja johan alkoi takstit näkymään!!! Rasittavaa vain vaihdella eri kanavilla kuvasuhdetta, mutta sille eikait voi mitään.. Meneehän se näinkin
Muistaakseni lähetyksen aikana kaukosäätimestä nollapainiketta painamalla sai tarvittaessa kuvasuhdetta muutettua lennosta ainakin 5100:lla. Vahvistan tämän vielä, kunhan pääsen töistä kotiin. Edit: Testattu ja toimii. Kokeilin kerran tätä TAP:n kanssa enkä ollut varma oliko tämä ominaisuus laitteessa valmiina vai tuliko tämän lisäohjelman myötä.
Itse pidän(5100 mallissa) digibosissa aina 16:9 päällä ja annan tv.n tehdä säätötyön, jos tarvitsee. Tällätavoin ei itse tarvitse tarkistella esim: ajastetun ohjelman kuvasuhdetta...