Miten saadaan toimimaan kotiverkko tosiaan suse:n ja xp:n välillä. Koneet on kytketty toisiinsa ristiinkierretyllä kaapelilla. XP:ssä pitäisi olla kaikki asetukset kohdallaan, mutta mitä asetuksia Suse:ssa oikeen tarvii laittaa että kotiverkko saadaan toimimaan.
Linuxissa Samban asetukset pitäisi laittaa kohdalleen. Tiedostosta /etc/samba.conf kannattaa varmaan aloittaa
http://www.tweakhound.com/linux/samba/page_1.htm Tuossa aika pitkä ja monimutkainen ohje, jolla ainakin itse sain aikoinaan susen ja xp:n yhteistyöhön. Todennäköisesti saat homman toimimaan helpomminkin pelkän yast:in avulla...varsinkin jos otat palomuurin pois käytöstä, jolloin samballe ei tarvitse yrittää puhkoa reikää. edit: Taisi itsellä mennä muistaakseni niin että vaikka tuon ohjeen mukaan teinkin, niin ei homma oikein toiminut kunnolla. Palomuurin pois päältä ottamisen jälkeen alkoi pelitää.
Kun tuolla ristikytketyllä kaapelilla laittaa nuo koneet yhteen - nopeus on? Itse testailin ottaa gftp:llä omaan xp:n servuun yhteyttä, kyllähän se yhteys muodostui - siirtonopeus oli tosin sitten sama kuin minun ul nopeus (~100kb/s..eli ihan sama kuin kuka tahansa ulkopuolinen olisi ottanut tavaraa servultani), vaikka "välissä" vain adsl modeemi/reititin.... Eli alkoi "harmittamaan" tuo p*ska nopeus - nopeammaksi pitäisi saada, ja paljon....