paras näppäimistö?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi rosemoo 16.08.2006.

1. rosemoo

rosemoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    yksinkertaisesti-> mikä on paras näppäimistö? ite oon hankkimassa logitech g15 mutta haluaisin tietää onko parempia

2.  
  3. Puntsi

Puntsi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se on niin makuasia..Omasta mielestä tää MX3100 on aivan loistava, mutta jonkun toisen mielestä ei..mutta ei G15 mikään huono sijoitus kuitenkaan ole.

4. muranziel

muranziel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no, itseni mielestä paras näppiksistä on se, mikä toimii. Itse omistan Logitechin Ultra X:än, toimii kuin junan vessa, eivätkä näppäimet kolise liikoja niitä painettaessa.

5. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No se on aivan makuasia. Itselläni on joku logitechin halpis näppis ja se on mielestäni tosi hyvä, koska en pidä näppiksistä missä on miljoona eri ylimääräistä namiskaa. Mutta riippuen mihin käyttöön näppis tulee niin sen mukaan kannattaa ostaa. esim. peli näppis niin toi g15 on varma valinta, mutta jos työskentelee koneella niin silloin joku muotoiltu näppis on aivan omiaan esim.
    http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/27202

6. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    mielipide asioita....mutta itselläni NYT joku logiteching hyvin litteä, vähän kuin läppärin näppis (tosi suosittu mukamas?)..ostin bulkkina samalla kuin uusin muutenkin konetta ja ulkonäköä = vaimon vaatimus. Eli nyt on "siisti" näppis. Pelaamiseen ei todellakaan optimoitu, vieläkin kiroilen kun eivät nakkisormet löytää/tuntea/osua oikeisiin nappuloihin... Tässä kohtaa aina kaipaan vanhaa logitechiäni, joka oli ns. normaali - tarpeeksi pehmä kosketus, mutta erottuvat nappulat.

Jos pelaamiseen ostaisin ihan oman (käynnyt mielessä :p) näppiksen, varmaan hyvin vakio, ei ylimääräisiä nappuloita (en käytä niitä muutenkaan tyyliiin "e-mail, wwww jne.), vain hiukan korkeat nappulat mutta silti ne "tuntee". Tosin jokaisella näppiksellä tottuu kirjoittaa ja pelaamaan kun aikansa "tuskailee".

Tuo G15 on pelaamiseen monien mielestä SE näppis, itse en yhdy tuohon - kallis lelu.... mutta omahan on mielipiteeni. Oikeasti paras TYÖ näppis jos hallitsee hyvin 10-sormi järjestelmän olisi varmaan joku kahteen osaan jaettu näppäimistö, hiukan kaareva ja rannetuella varustettu kuten tuo juhha84: mainitsema Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000, tosin siinäkin on noita lisänappeja omaan makuuni aivan liikaa.

Viimeksi muokattu: 17.08.2006
  7. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa.. Itselläni nyt käytössä logitechin pari vuotta sitten n. 30€ maksanut näppis + langaton hiiri yhdistelmä.. Varmaankin paras näppis mitä olen koskaan käyttänyt. Ja hiirikin on ollut mukava. Sen tosin varmasti uusin kohta, kun tuo hiiri ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi tarkka. Huomaan kun photoshopiakin käytän niin ei tuo toimi. Liike on hiukan töksähtelevää.
    Mutta hyvä kaikkeen muuhun käyttöön. Näppiksestäni en luovu, vaikka saisin ubermegagamerxxxprofrag-näppiksen tilalle.

Viimeksi muokattu: 17.08.2006
  8. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Tähänhän ei voi oikeaa vastausta antaa. Mutta itse olen tähän mennessä tykännyt logitechin diNovo näppiksestä.

9. laski92

laski92 Guest

Mulla on G15.

+
    valot näppäimistös, näyttö, lisä näppäimet joihinkin peleihin, 2 usb porttia

-
    koko

Jaa tämä sivu