mielipiteitä hp:n dv5247eu:sta?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi umango 14.08.2006.

1. umango

umango Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

Aloitan opiskelut syksyllä ja olisi tarkoitus ostaa kannettava tietokone. Hinta noin tonnin tietämissä.. Olen iskenyt silmäni tuohon dv5247eu:hun ja haluaisin tietää mitä muilla (jotka ymmärtävät tietokoneita paremmin kuin minä(=aloittelija) ) on sanottava tästä yksilöstä. Siinä on mukavasti muistia, polttava dvd-asema ja tv-viritin, mutta toisaalta esim. bluetooth puuttuu.. (voiko muuten erillistä bluetooth-hommelia ostaa siihen, jos voi niin hinta..?)

Tarvitsen konetta siis opiskelussa ja olisi mukavaa jos voisin käyttää sitä tv-ohjelmien poltossa dvd:lle (tv:stä tv-virittimen kautta ja vanhoilta videokaseteilta). Jos joillakin on parempia ehdotuksia, niin kuulisin niitä mieluusti, sillä todellakin olen aika aloittelija näissä jutuissa..

Kiitos jo etukäteen!

2.  
  3. Regel

Regel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pistähän linkki tuohon ostopaikkaasi, josta nuo tiedot sait.

E: Aina ei läppäreiden akut jaksa syöttää virtaa tarpeeksi usb-digivirittimille. Edes kaikki pöytäkoneet eivät pyöritä kaikkia digivirittimiä ilman erillisellä virtalähteellä varustettua usb-yksikköä.

E2: TV:stä tv-virittimen kautta? =) Eikö olisi helpompaa ihan koneelle tulevan digi-virittimen avulla tallentaa ja poltella.

Viimeksi muokattu: 14.08.2006
  4. ReXi

ReXi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse koneesta ei ole mitään tietoa kun en kannettavia harrasta, mutta ainakin usb-bluetooth sovittimia/vastaanottimia myydään ~20€ hintaan.

5. Regel

Regel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. umango

umango Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei taas..

Eli näin tosta tietokoneesta mainoksen tänään tulleessa Musta Pörssin mainoslehtisessä, mutta tietokoneen tiedot löyty netistä ainakin osoitteesta

http://www.tdcshop.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=dv5247eu

Joo siis mulla ei mitään tietoa miten tv-ohjelmat "kannattaa" polttaa tms. Tärkeintä nyt vaan olis et saisin mun vanhat videokasetit dvd-muotoon "turvaan" eikä mulla oo oikeen tietoa miten sekään tehdään mutta kaipa jotenkin tietokoneen avulla.. :)

mut siis joo ei oo tarkotus ihan normaalin television kautta siirtää tietoa koneelle vaan koneessa itsessään (ainaki mainoksen mukaan) on tv-viritin..

Kiitos kun joku jaksaa/osaa auttaa :D

7. umango

umango Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ai niin ja kiitti Regel tosta linkistä.. Sekin vaikuttaa hyvältä tietokoneelta :) voiks tohon "yksilöön" sit hankkia erikseen jonkin tv-kortin tms. et vois esim. matkalla kattoo tv:tä tai tallentaa tv-ohjelmia suoraan sitä kautta dvd:lle?
    Näköjään mulla on paljon mietittävää ennen kuin hankin ekan koneeni ;)

8. umango

umango Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ai niin, vielä piti lisätä se, et jos vaan tulee mieleen muitakin vaihtoehtoja tietokoneelle, joita kannattaisi harkita, niin otan ehdotukset vastaan todella suurella kiitollisuudella!! :D

9. Camee

Camee Guest

Yhtä ihmettelen. Nuo mainokset, joihin törmää lähes joka viestiketjussa. Ennen ei ollut mainoksia ja hyvin pärjättiin. Näin monen vuoden kokemuksella.
    Kiitos. Camee

Jaa tämä sivu