Kannettavan hankkiminen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi ilmavirta 11.08.2006.

1. ilmavirta

ilmavirta Guest

Olen täysin ulalla,en ymmärrä tietokoneista paljoakaan ja nyt pitäisi olla omaa kannettavaa hankkimassa opiskelun takia.Olisiko jollakin aikaa ja kärsivällisyyttä selittää mulle selvällä suomen kielellä ohjeistusta ennen kuin eksyn kauppaan..(?) Mitä mun pitäis osata kysyä, huomioida?Mikä muistimäärä riittää jos kyseessä on vasta-alkaja? Please,help! Hintahaarukka 600-700e on näin aluksi

2.  
  3. Miitti

Miitti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eipä siinä kai mitään ohjeistusta tarvita, mutta pari asiaa kumminkin kannattaa ottaa huomioon. Jos olet opiskelija joka ottaa kannettavansa mukaan luennoille ja käyttää sitä muutenkin kirjoittamiseen paljon kannattaa valita Lenovon ja IBM:än kannettava. Parhaat näppikset ikinä läppäreissä. Muistia riittää 512mb ainakin näin alkuun. Myöskin akku täytyisi olla hyvä, eihän luennoilla aina pistokkeita lähellä ole :)
    Tämä taitaa olla Lenovon halvin kannettava ja näyttää hyvältä tarpeisiisi:

http://www7.gnt.fi/scripts/DBMNet.d...OODI=TB03JSH&V=3&ID=5055154&HINTA=825&LANG=0&

Mikromajasta 825e. Hinta menee yli, mutta mielestäni laadusta kannattaa maksaa. Sitten on tietenkin näitä HP:n ja muiden halppiskannettavia, mutta niissä on aina joitain ikäviä heikkouksia.

Viimeksi muokattu: 11.08.2006
  4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Lähinnä kannattaa tarkistaa että WLAN löytyy vakiona ja että tuo 512 muistia löytyy (polttava DVD-asema on tietenkin mukava olla), muuta ei tuossa hintaluokassa oikein ole kytättävää.

Viimeksi muokattu: 12.08.2006
  5. ilmavirta

ilmavirta Guest

juuh,thanks. eiköhän se tästä ala järjestyy.

Jaa tämä sivu