1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tallentava purkki sateliittiin (+ digiboksi?)

Viestiketju Keskustelua satelliittivastaanotosta ja satelliit -osiossa. Ketjun avasi Joogamous 07.08.2006.

  1. Joogamous

    Joogamous Member

    Liittynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on katolla moottoroitu sateliittilautanen, joka on edellisen asukkaan jäljilta, mutta joka samalla vei lupauksistaan (myydä se mulle siis) huolimatta Dreamboksinsa mukanaan.

    No nyt olen pikkuhiljaa ruvennut katselemaan itselleni purkkeja lähinnä tuota vuoden päästä tulevan digimuutoksen johdosta. Mielipiteitä siis tarvitaan koska haluan kovinkin mutkikkaan virityksen, johon oma kuukkelointi ja tutkiminen ei ole antanut vastausta.

    "Tarve"listalla olisi siis seuraavaa:
    - Kovalevyllinen PVR-laite
    - Sateliittiantenniin tarvittavat virittimet (Dreamboxia olen katellut)
    - Digiboksivalmiudet (Topfieldejä vilkuilin)

    Ongelmahan on se että noi pitäisi tietysti kaikki saada samassa laatikossa ja mielellään WLAN tai vähintään LAN valmiuksin. Tähän mennessä olen tullut tulokseen ettei taida olla mahdollista, mutta mutta...

    Topfieldillä on suoraan sateliittiin tarkoitettuja PVR-purkkeja (esim. TF6000PVR tai TF5510PVR), mutta jää vähän epäselväksi auttaako toi mua lainkaan vastaanottamaan kotimaisia kanavia.

    Suosituksia muutenkin otetaan vastaan, miten tätä sumaa kannattaa lähteä purkamaan.
     
  2.  
  3. Kurtza

    Kurtza Regular member

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yksi vaihtoehto olisi Dreambox 7025, josta löytyy tarvittaessa sekä T- että S-viritin. Tallennustilanteessa tosin toisen kanavan katselu samalta virittimeltä ei pitäisi onnistua?
    http://www.dream-multimedia-tv.de/english/products_dm7025_technical.php

    Itse odotan uutta 8000-mallia S- ja T-virittimillä.
    [​IMG]

     
  4. Joogamous

    Joogamous Member

    Liittynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Canal Digitalin FAQ:ssa on juttua Grundig DSR 6452 PVR nimisestä vehkeestä, jolla pitäisi pystyä seuraavaan: "Tällä digiboxilla näet satelliittikanavat ja kaikki kotimaiset digikanavat (Digi-TV) sekä voit tallentaa ohjelmia suoraan digiboxin kovalevylle".
    Vähän on epäilyttäviä tollaset Grundigit, sanon minä.

    Fiddu kun on vaikeeta... :|

    http://www.canaldigital.fi/templates/FAQArticle____5756.aspx
    http://www.grundig.no/?aid=9067505

    Ymmärsinkö oikein tuon Dreambox 7025 laitteenm, että siinä on sateliittimatskun purkuun tarvittavat kilkkeet ja sen lisäksi siihen saa tuon "twin tuner" option, eli vaikka kaksi kaapelikorttia (jolloin tallennus ja katselu onnistuisi)?
    Se meinaan olisi se unelmaratkaisu jota olen tässä etsinyt :)
     
  5. noterve

    noterve Guest

    KAONilla on jokunen laadukas tallentava DVB-S/DVB-T boksi jonka hinta ei päätäkään huimaa. Jos ei Dreambox säätöjä jaksa niin kannattaa myös vilkaista KAONin suuntaan. Tuntuvat hyväksyvän myös laadukkaita CAMeja jos CAM/kortti kikkailut kiinnostaa.
     
  6. Joogamous

    Joogamous Member

    Liittynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Linkit lisäinformaation olis aina tervetulleita ;)
     

Jaa tämä sivu