Kone boottaa samalla kun pelaan

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Andihh 04.08.2006.

1. Andihh

Andihh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on tilanne mennyt ihan toivottomaksi. Eli pelit jämähtelee välillä buuttaa koko systeemin uudestaan. Samaa teki vanhalla koneella ja nyt siis olen ostanut käytännössä koko koneen uusiksi.. olen testannut erinäyttiksellä erikovalevyllä erimuistilla, vaihdellut muistien paikkoja jne. mikään ei auta ja eräs peli vaan pysähtyy jaa ikäänkuin levypäälle ja hetken odottelun jälkeen (10-15sek) se lähtee rullaa uudestaan ellei sit buuttaa konetta. onko kenelläkään mitään hajua mistä voisi johtua? Ainiin ja olen myös ajanut prime95 testiohjelmaa läpi 7h ilman virheitä! ainoot virheet tuli silloin kun muistit olivat vierekkäisissä paikoissa mutta ongelma ratkesi sillä kun vaihoin toisen muistin kauemmaksi toisesta. sen jälkeen ei tullut enään virheitä.

2.  
  3. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja koneen lämpötilat ovat varmasti seurannassa? Esim. SpeedFanilla saat ne näkyviin.

PS. Otsikko ei kuvaa aihetta mitenkään.

4. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    parempi otsikko seuraavan kerran

5. Andihh

Andihh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä on lämmöt seurannassa. Näyttis on noin 40 rasituksessa prossu 45 emo 30

6. Andihh

Andihh Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuossa huomasin juuri että molemmissa emolevyissä on sama Realtek 97 integroitu äänikortti voiskohan se laittaa noi äänet tommoseen looppiin? ja raskaammissa peleissä aiheuttaa bootin? olen kuullut että tämmönenki on mahollista? paljonko joutus maksaa et sais kohtuullisen äänikortin ostettua?

Jaa tämä sivu