Elikkäs haluaisin asentaa slave kovoltani ubuntun pois ja ehkä sen tilalle jonkun toisen Linuxin, mutta miten asentaa Grubi pois? Ja minkä linuxin ottaisi Ubuntun tilalle. Kovalevy on 160 Gt
#dd if=/dev/zero of=/dev/hdXX bs=512 count=1 Missä hdXX on levy mistä haluat grub pois. fdisk tai cfdisk tyhjentää/osioi helposti loput levystä. Ja voi sen grub asentaa myös korpulle, mikä on kätevää jos haluaa van kokeilla jotain linux jakelua. Näin jää mbr koskemattomaksi. XP:n käynnistyksen korjaus tapahtuu asennus CD:llä. Konsolissa fixmbr muistaakseni kirjoittaa käynnistys sekstorin uusiksi. Samalla myös poistuu grub, jos se on C levyn alussal. Ennen Linukan asentamista on ehkä järkevää ottaa mbr talteen. Koska grub ei varmuuskopioi sitä. Uudesta jakelusta en ota kantaa. Ubuntu on kaiketi parhaita vasta-alkajille. Itse käytän Gentoo ja olen tyytyväinen. KDE 3.5.4 tuli äskettäin päivitettyä.
Kokeile SuSe 10.1 tai Mandriva 2006.0 nämä hoitaa orjalevyn tyhjennyksen ja osioinnin itse.Lisäksi ovat helppoja asentaa ja käyttäjäystävällisiä.