Nouseeko Agp väylän taajuus kellottaessa jos Emolevystä on valittu Async mode PCI-E varten?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi heko 01.08.2006.

1. heko

heko Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Omistan Asrock Dual-Satan ja tuossa olen hieman kellotellut prosessoria ja samalla näyttistä. Nyt kiinnostais tietää nouseeko AGP väylän taajuus siitä normi 66mhz kellottaessa prossua? Eikös se haittaa jos se siitä nousee?, kun sille ei oo mitään valikkoa emolevyllä. Olen laittanu että PCI-E väylä on Async modessa, mutta vaikuttaako se AGP väylään??

Tätä aloin miettimään koska näyttis ei kovin hyvin ole kellottunu, ydin on noussut vaan 420mhz ja muistit 550... Saattaa helposti kaatua tai tehdä virheitä jopa pienemmillä kelloilla

2.  
  3. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Kun kellotat, piirisarjan taajuus myös nousee, joten AGP väylän taajuus nousee samalla, ellei sitä lukita.

Viimeksi muokattu: 01.08.2006
  4. heko

heko Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sitä mä tässä mietin että miten se vaikuttaa tohon näyttiksen kellotukseen, eipä varmaankaan helpota. Miten sen muka voi lukita tässä emolevyssä? Clockgen Näyttää Agp väylätaajuudeks 20mhz mikä tuntuu oudolta, kaikki muut taajuudet on okei... Eikö toi Asycn mode vaikuta tohon AGP väylään mitenkää?

EDIT: Asrockin sivuilla luki että async mode koskee myös agp väylää, ei sen kellotaajuus ei nouse kellottaessa, eli homma selvä.

Viimeksi muokattu: 01.08.2006

Jaa tämä sivu