Olen hankkimassa uuden koneen pelaamiseen (en ajatellut kuitenkaan ihan täysillä grafiikoilla) joten kiinnostaisi tietää mitä mieltä olette seuraavasta paketista noin yleisellä tasolla ja hinta-/laatusuhteeltaan: ASUS A8V-X AMD Athlon 64 3200+ Socket 939 boxed (saatan kellottaa tehokkaammaksi) ASUS GeForce 6600GT Silencer 256Mt PCI-E (saatan kellottaa tehokkaammaksi) 3x 512Mt 400MHz DDR Seagate Barracuda 7200RPM 160Gt Antec Minuet II mikroATX Nexus NX-3500 350W Yhteensä: 533€ + ryöstöpostihinnat eli noin 600€. Littunäytön ostan myöhemmin kun on rahaa. Silloin ehkä Acer AL1916W:n. PS. Mitä arvioitte paljonko saisin omasta koneestani takaisin, kun se sisältää seuraavat komponentit ja oheislaitteet? Itse pistän suluissa arvioni: EPoX 8K5A2 (20€ AMD Athlon 2200+ 1,8GHz (30€ Radeon 9600 Pro 128Mb (40€ 1x IMB 40Gt (15€ ja 1x Samsung 80Gb (30€ 1x CD-RW- (5€ ja 1x DVD-asema (5€ Chieftec 300W (20€ Valkoinen pöytäkotelo (15€ Microsoftin perusnäppis (5€ Logitechin perusoptinen hiiri (5€ Compaq P910 19" CRT (40€ Itse arvioisin tuosta saavani noin 200€ jos pakettina myisin. Eli ei mielestäni kuitenkaan paha maksaa tuon tehoisesta uudesta koneesta sellaista 400 euroa.
Jos totameinaat ni parilline lukumäärä noit kampoi kannattaa laittaa et saa dual channelin toimii. Itse kyllä miettisin ja säästelisin vähän aikaa intellin("conroe") uuteen kokoonpanoon. Ja jos mahdollist ni tilaa mieluummi matkahuollon kautta o luultavasti vähä halvempi...
Kannattee laittaa suoraan 3500+ prosu kun sen hinta on sama kuin 3200+:ssan. Tota silent mallia on kyl hankala kellottaa, sillä hyvin pian tulee lämmöt vastaan, joten unohda sen kellotus ja vaihda se vaikka 7600GT malliin on vakion kovempi kuin toi ikinä,hinta ei taida olla kun muutaman kympin, sen voit säästää jättämällä yhden muisti kamman pois. Mymmy totesikin tossa että parillinen toimii dualina, ja kolmella kammalla tos emossa muistaakseni nopeus tippuu 333Mhz ja kahdella toimii 400Mhz. Sekä kotelo taikka emo PITÄÄ vaihtaa tossa kokoon panossa, kotelo on micro ATX eli siihen mahtuu vain mikro emo ja toi sun emo on NS normi koko, joten jos haluat pitää kotelon niin vaihda emo, tai kotelo.
http://img205.imageshack.us/img205/252/kuvavx7.jpg Entäs sitten tämä? Onko prossu-/näyttissuhde tasapainossa?
Ei ole!! Tuon prossun kanssa pitää ostaa vähintään Radeon X1900 tasoa oleva näyttis...6600 GT on sitäpaitsi jo muutenkin historiaa...
Tosta paketista täytyy vaihtaa toi emolevy Asus A8V-XE malliin koska tossa pelkästään X mallissa on AGP väylä ei PCi-E:tä, toi XE malli on noin 10€ kalliimpi, taikka Asus A8N5X on hyvä perusemo johon kannattaa vaihtaa piirisarjan jäähdytin passiivi siileksi. Näyttiksen ja prosun tasapaino on hyvä X1900 sarjo on turhan järeä, ja prosu sekä muistit jarruttavat sen tehoa,kone on juuri niin heikko kuin sen heikoin lenkki on. Tolla paketilla pääset hyvin alkuun ja pelit pyörii suht kivasti, muistat vaan sen emon vaihtaa sellaseen että on PCI-E.