Voisiko joku viisaampi sanoa, että mikä mättää kun ostin tässä juuri uuden koneen palikoina. Ja nyt kun kaikki osat on kiinni niin kone toimii muuten hyvin, mutta ei mene näyttö päälle, näyttiksessä ainakin tuuletin toimii, 500W virtalähteestä on pakko tulla riittävästi virtaa, ja muutenkin tuntuu että pitäisi nyt jo toimia.Näyttis on connect 3D x1800xt 512mb, emo on Abit AT8 32X CrossFire Socket939 ATX . Että neuvoja neuvoja. Edit: niin ja näytöstä ei ole kiinni, koska kokeilin toistakin.
Minulla oli sama vika kun kasasin koneen ja vaihdoin hiirtä nii alko toimii mutta on iso riski että näyttis on hajalla....oletko tilannu nuo osat vai?
Olen tilannut ne verkkokauppa.comista ja eilen noudin (26.heinäkuuta).Ja siis hiirtä vaihtamalla toimi
Yleisesti: Näytönohjaimen tuulettimen pyöriminen ei kerro vielä mitään. Tuuletin pyörii koska näytönohjaimsessa kulkee virta jota tuuletin käyttää pyöriäkseen. Virta taas tulee emosta (uusissa toki lisävirta mutta sitä ei käytetä tuulettimeen). Koetappas irroittaa se näytönohjain. Tuuppaa uudelleen kiinni ja tarkista, että meni väylän pohjaan asti. Sitten lisävirtakaapeli kiinni(tais olla nyttenkin jo) ja tarkistat moneen kertaan, että kaikki emolevyyn menevät virtajohdot on tiukasti kiinni (4pin ja 20/24pin). Jossei vieläkään auta niin koita näytönohjainta jonkun kaverisi koneessa (jos heiltä löytyy PCI-E väylä) Jossei toimi niin sitten vika on aika varmasti näytönohjaimessa. Mutta jos toimii niin vika on emolevyssäsi. Riski? öööh? Edit01 Ei pidä paikkaansa. En ainakaan usko nimittäin PCI-E väylä/kortti ei ole USB väylön/laitteiden kanssa mitenkäänt tekemisissä. Toki olen kuullut että hiiri lähtee toimimaan kun sitä tesmaa PS/2 väylässä ja sen jälkeen siirtää uudelleen USB väylään (sekin kummallisin mitä tapahtunut). Edit02 Vähän korjausta
No tuota mä sain tilavani koneen kaks viikkoo sitte ja mulla oli sama ongelma ja vaihdon hiirtä nii alko toimii mut en tiiä miks...ja tuota jos oot tilannu nii joku juttu on saattanu mennä rikki lähetyksen aikana....