Läppäri valittaa virheestä eikä mene windowsiin asti..

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Clouder 18.07.2006.

1. Clouder

Clouder Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on Fijitsu Siemens Amilo D8830 jos oikein muistan läppäri, johon aivan yhtäkkiä tuli seuraavanlainen vika. Eli ennen kun kone alkaa lataamaan windowsia tulee mm. seuraavanlainen virhe.. pxe media failure. virhe siis ei ole tuossa kokonaisuudessaan. Onko kokemuksia.. muutaman kerran olen päässyt windowsiin asti vian ollessa. Missä vika voiko itse korjata, jos ei paljonko maksaa mahdollisesti.. miten edetä tästä.. Kysymyksiä vain tulevaan ja mieluusti ratkaisevia vaihtoehtoja..

2.  
  3. Ezzet

Ezzet Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Sun kone yrittää bootata ilmeisesti verkon kautta!? Tarkistapa bios-asetukset boottijärjestyksen osalta. Lisäksi tarkista, että verkkokortti on asetettu "ON (PXE off)" asentoon - mikäli löytyy.

4. Clouder

Clouder Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Auttaiskohan mitenkään asiaa esim. jos farmatoisin koneen ja laittaisin windowsin uusiksi.. olen tuossa yrittänyt säätää noita boottaus juttuja biossissa.. muutamalla tavalla windowsiin kyllä pääsee.. mutta miten saisin virheen kokonaan katoamaan..

5. MannFred

MannFred Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no formatoimalla.se ainakin poistais vian pysyvästi, uskoisin. kannattaa kuitenkin yrittää tota vasta viimisenä keinona varsinkin jos sulla on paljon tavraa koneella.(jos jotan tärkeää siis)

6. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos biosissa on häikkää niin vika ei katoa vaikka asentaisit sen xp:n uudestaan.

7. Clouder

Clouder Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no jos biossissa on vikaa miten sen voi korjata..??

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tuskin BIOS:issa mitään varsinaista vikaa on. Korkeintaan tuo boottijärjestys on väärin. Muuten veikkaisin ettei se boottaus onnistu kovalevyltä, jos kovalevyssä on vikaa tai sitten jos BIOS ei tunnista kovalevyä tarpeeksi nopeasti tai ollenkaan (näitä tunnistusnopeus ongelmia ei ole kyllä näkynyt hetkeen).

Jaa tämä sivu