voisiko joku kertoa mistä saan tähän laitteesseen ajurit, sillä olen itse etsinyt tuloksetta. Onko mahdollista asentaa ajurit toiselta koneelta toiselle jonkin kaapelin avulla??? Koska tämä asema ei löydä CD/DVD tä mutta kone tietää sen nimen
Uusimmat ajurit (firmware , v.306) tuohon löytyvät LG:n kotisivujen kautta. http://www.lge.com/support/software.jsp Ensin laitat vain Europe ja Finland niihin kenttiin Seuraavassa ikkunassa Tuote: DVD(Kirjoittava) Käyttöjärjestelmä: All Aihe: GSA-4160B => Sitten vain painat "Etsi" Ja kun päivittää noita firmwareja, pitää olla erittäin huolellinen jotta ei saa koko vehjettä sekaisin.
kun koetin päivittää niin siihen tuli tämmönen teksti: Can't find the target drive. ku ite en ole kovin hyvä tossa englannissa
Koita tätä,siellä DVD-aseman takana on jumpperi joka on master tai slave kohdassa, niin vaihda sen paikkaa.Sen pitäisi olla master asennossa ellei ole kuin yksi CD tai DVD-asema.
WinXP/2000/2003 DMA asetus löytyy: Käynnistä->Asetukset->Ohjauspaneeli->Järjestelmä->Laitteisto->Laitehallinta->IDE ATA/ATAPI-ohjaimet->sieltä ensisijainen tai toissijainen ide väylä->lisäasetukset-> siirtotapa->DMA jos käytettävissä
kyllä siinä valot vilkkaa, mutta se ei löydä koko asemaa mutta se tietää aseman nimen (kokoeilin vanhalla cd asemalla mutta siinä oli sama vika)
onko bios:sta kyseinen ide väylä pois päältä ? tai onko ide kaapeli oikeinpäin (yleensä kaapelissa on ohjausura jolloin ei saa väärinpäin) mutta joskus olen nähnyt bulkki kaapeleita jotka menee molemminpäin paikalleen (kaapelissa merkitty johto jommassa kummassa reunassa esim. punainen raita kytketään sekä emolla että cd-asemassa nastaan 1)
onko sinulla tai kaverilla toista konetta jossa sitä asemaa voisi kokeilla? että selviäisi että onko vika koneessa vai asemassa, yleensä kirjoittava cd/dvd asema suositellaa asentaa Secondary ide liittimeen masteriksi ja jos on lisäksi lukeva cd/dvd asema , niin se slaveksi secondaryyn ja sitten 1-2 kiintolevyä primary ideen .