Tarkoituksena olisi joululahjaksi ostaa eukolle HP:n läppäri (1000-1500€). Siihen pitäisi saada sitten digi tv-kortti (antenni). Eli [bold]kysymys nro 1:[/bold] Onko läppäreihin sisäisiä kortteja niinkuin pöytäkoneisiin? Ja jos on niin onko ne hyviä? tv-kortilla saa olla hintaa 100-200€ Ja sitten [bold]kysymys nro 2:[/bold] Läppäriin pitäisi saada myös GPS systeemi, mikä olisi siihen hyvä? Ja saakos ne sinne koneen sisään piiloon? GPS:lle hintaa saa olla 100-400€. Softaksi minulla jo on GT reittikartta 2005, mutta toimiiko se noiden GPS:n kanssa? Ainakin siellä on et GPS.. Ääh mä oon tästä GPS asiasta niin ulkona kuin lumiukko vain voi olla..
Tarvitset tietokoneeseen erillisen GPS vastaanottimen joka toimii ihan samalla tavalla kuin kommunikaattoreissakin. USB taitaa olla kannettavalle se parempi vaihtoehto ei tarvitse sitten rahdata sitä vastaanotinta autoa pitemmälle. Tommosen katoin esimerkiksi: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7350 ps. jos paikkakunnallasi on Datainfo tai vastaava yrityksille pohjautuva PC liike ota niihin yhteyttä ja kysy onko heillä aikaa paneutua asiaasi. Kokemuksesta voin sanoa, että Datainfo antaa kyllä mahdottoman upean esittelyn ja "kädestäpitäen" opetuksen hintaa ei tule jos ostat GPS vastaanottimen suoraan liikkeestä.
Kyllähän mä ton tapaisen itsekkin löysin, mut mä haluaisin siihen "sisään" rakennetun, että se olis siellä läppärin sisällä, koska ei tuollaista möykkyä sieltä autosta minnekkään liikuta. Eli onko sellaisiä mitä on siellä koneen sisällä? Tuo datainfo on hyvä idea mutta kun en vielä sitä konetta ole ostamassa, vaan lähinnä tiedustelen mahdollisuuksia noiden "laitteiden" suhteen ja sitten kun olen vertaillut ja tehnyt jonkun päätöksen niin sitten vasta ostan (toivon mukaan vasta lähempänä joulua,koska muuten se joutuu olemaan liian pitkään paketissä ja sehän on jos sit jouluna vanha)
verkkokauppa.com hakuun: GPS ja sivun lopusta löytää korttipaikkaan kuuluvat vastaanottimet elikkä semmoiset hyvinhuomaamattomat ja menevät koneen sisälle Joku toinen voi selittää asiasta jos tietää. Ei ole vastaan kyllä tullut kannettavaa jossa olisi ollut sisäänrakennettu GPS vastaanotin. Kai niitökin alkaa tulemaan on se senverran näppärä keksintö
Olen kyllä varmaankin sokea mutta en löytänyt.. Jollet sitten tarkoita tätä: Muut tuotteet / GPS-paikantimet / CompactFlash ? Koneen sisään pitäs saada ihan sen takia että on kätevämpi ja ennenkaikkea helpompi kuljettaa kuin erillistä "möykkyä" mukana roudata..
no, en nyt menisi sanomaan mötikästä. Jos ulkona tarvitsee (pyöräretkellä, muutenvaan) niin repussakulkee ja pitäisi saada signaalin repunkin läpi. en tiiä..jollakin muulla voi olla laajempi käsitysnoista härveleistä. Kai noihin korttipaikkoihin niitä löytyy, kun osaa etsiä:/