Windows XP:n asentamisesta tyhjälle kovolle.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi comoc 10.07.2006.

1. comoc

comoc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli tämä saattaa olla väärässä alueessa mutta kysytään nyt kuitenkin. Minun probleemani on se, että Windows XP -levy ei suostu ei sitten millään lukeutumaan CD-asemalla.

Koneeni on putsattu tyhjäksi, eli jouduin ottamaan uuden kovon siihen. Nyt kun asennan XP:tä siihen, kone käynnistyy normaalisti, lataa bios:it yms äms. Kun olen valinnut biosista buuttaavaksi asemaksi CD-aseman, koska siellä on se XP-asennuslevy, kone pyöräyttää varmaan kerran cd:tä, eli kuuluu semmonen suhaus ja aseman valo vilahtaa, mutta kone käynnistyy uudelleen.

(Normaalistihan cd:n pyörityksen jälkeen alkaisi xp:n asennus semmoisessa sinisessä ruudussa, olen asentanut sen jo niin monesti aiemmin.).

Sama homma jatkuu luuppina vaikka yön yli jos jätän sen siihen.

Onko vika siis CD-asemassa, vai missä? Ennen tyhjälle kovolle asennus on onnistunut ihan ok, mutta tälläistä ongelmaa ei ole vielä aiemmin tullut. HJELP Afterdawn!

2.  
  3. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Oletko kokeillut joillakn muilla boottaavilla CD levyillä? Esim. Lähteekö Memtest pyörimän: http://www.memtest86.com/

4. Huliopsis

Huliopsis Guest

Ööh Oletkos siis forkannut sen osion jolla äkspee oli..????

Jos sulla on Esim. ultimate boot disk http://www.ultimatebootcd.com/download.html

Forkkaa sillä kovot ja koeta uudelleen..
    Mulla ainakin joskus auttoi kuin olin samassa tilanteessa forkkasin koneen kovon G-disk:illä (maksullinen...????)

Mutta luulisin kuitenkin että Virtalähteessä, optisessa-asemassa Tai emolevyssä on jotakin vikaa.. Viimeinen tahi ensimmäinen vaihto-ehto noista on kaikkein todennäköisin...

Onks sun koneen buutti järjestyksessä kovot ollenkaan boottavana..??????

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.07.2006
  5. Legendaa

Legendaa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onhan se aito Windows? Piraatit saattaa joskus sotia vastaan....

Jaa tämä sivu