Olen intohimoinen digikameran käyttäjä ja olen uusimassa systeemin näytön, näytönohjaimen ja emolevyn osalta. En hae mitään nopeata näytönohjainta, koska en pelaa lainkaan, vaan lähinnä sellaista näytönohjainta, joka pystyy toistamaan mahdollisimman korkeaa resoluutiota ja saamaan korkealaatuisen kuvan aikaiseksi. Emolevyn osalta olen ajatellut valita amd socket 939 sarjaan tupla prosessoreille perustuvan emolevyn. Itse olen ajatellut lähinnä abit at8 32x tai mahdollisesti jotain muuta. Onko abit at8 32x hyvä emolevy? Näytönohjaimeksi jotain geforce 7600 gs mallia, joka pystyy tuottamaan mahdollisimman ( ainakin 1920* 1200 )korkeata resoluutiota isoa ( 24" ) litteää näyttöä varten. Onkohan geforce 7600 gs malli oikeaan osunut valinta minun tapauksessani ja onkohan tupla dvi liitännällä mitään tekoa minun tapauksessani.
Ihan ok emolevy. Näyttikseksi riittää tuollainen GeForce 7300GS ihan hyvin. Ja eihän niistä liittmistä haittaa ole vaikka niitä on kaks, harvassa on näyttikset joissa ei ole kahta liitntä.
Eikös näytönohjaimeksi kannata valita Matroxin joku malli eikä mitään muuta, jos ei pelaa lainkaan? Vaikka Matrox Parhelia?
No toi tupla dvi ei ole mitenkään olennainen jos et aio laittaa koneesseen kiinni kahta littunäyttöä, tai kytkeä littu telkkaria siihen.
En oo yhtään varma, mutta musta vähän tuntuu että saat hakemalla hakea näytönohjainta jossa EI ole tupla DVI-liitintä, varsinkin jos puhutaan 2006 julkaistuista ohjaimista. Ja tuskin sellainen hinnassa mitenkään näkyy, ja lisäliittimistähän ei käsittääkseni ole mitään haittaa.