Oon ajatellu lisätä toisen kovalevyn koneeseen, mut kertokaahan mitä mun pitää oikein tehä muuta ku asentaa se kovalevy kiinni tonne keskusyksikköön? Jos on hirveen monimutkasta, niin sit taitaa jäädä laittamatta. kone on vanha jämä intel pentium 2, 400mhz. käyttis on windows 2000 professional. nykynen kovalevy on 6g ja toi ylimääränen jonka ajattelin laittaa on seagate U4 4.3gigaa.
Itse en kyllä lähtis kasaan tollasta konetta. Enään moinen museo kapistus joutas jonnekin kaappiin pölyyntymään, tietenkin tuo käy tekstin käsittelyyn. Mutta sun käyttis ainakin vie kiintolevy tilaa sika paljon noin tukkoselta levyltä, jos sulla on win 95 niin asenna se tuon win 2000 pron tilalle.
laitat vaan sen asennettavan kovon jummpperin oikeisiin pinneihin (primary/slave) ja johdot kovon persiiseen kiinni. ei muuta tarvii säätää.
1. Jumpperit oikein. 1 Master ja 1 Slave IDE kaapelia kohden. 2. Johdot kovoon kiinni. 3. Kone käyntiin ja tarkistus, että BIOS tunnistaa. Jos ei niin tarkista kohdat 1&2 ja aja BIOSin kovon tunnistus tai aseta kaikki kovot automaatille. 4. Kovon osiointi ja formatointi. Suositus NTFS tiedostojärjestelmä. en ole varma onko W2000:ssa samaa softaa kuin XP:ssä, mutta jos on niin Käynnistä -> Suorita -> diskmgmt.msc