Mikä polttonopeus?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Hattis 28.06.2006.

1. Hattis

Hattis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jep, elikkäs mikäköhän polttonopeus olisi hyvä, kun polttaa esim. elokuvaa DVD-R-levylle? Itse olen polttanut nyt kolme leffaa CloneDVD 2:lla maksimilla (leffa poltettu n. 6min.) ja niissä ei ole oikeastaan vikaa ollut (tosin yksi leffa tökki PS2:lla katsellessa, mutta ei PC:llä tai oikealla DVD-soittimella). Onko tämä vain "tuuria" että ne toimivat hyvin vaikka maksimilla poltettu, vai voiko ne todella polttaa maksimilla ilman että leffassa tapahtuu tökkimisiä yms?

Viimeksi muokattu: 28.06.2006
  2.  
  3. Iisalmi

Iisalmi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen polttanut kaikki leffat maksimilla ja minulla ainakaan ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmia.

4. Hattis

Hattis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei, kiitos vastauksesta. Äskön juuri polttamaani leffaa katsoin DVD-soittimella, ja ekat pari minuuttia "tökki". Painoin next ja tuli uusi kohtaus joka ei tökkinyt. Kelasin elokuvan ei tökkivästä kohdasta alkuun, ja alkukaan ei pätkinyt. (En tosin tiedä pätkiikö leffa sitten kertaakaan tämän jälkeen, kun en ole vielä kokonaan katsonut) Saa nyt nähdä.

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Hitain mahdollinen polttonopeus kannattaa yleensä pitää jos varmasti toimivia levyjä Stand alone soittimeen haluaa, tietenkin harva jaksaa odotella 2x tai 4x nopeuksilla polttamista.

6. m77

m77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuosta polttonopeudesta on monta mielipidettä. Saatta olla hyvinkin media- ja laitekohtaista tuo "suositeltava" polttonopeus. Itselläni tulee esim. Verbatim 8x (MCC) levyille selvästi parasta jälkea 8x nopeudella. TDK 8x (TTH02) taas paras jälki tulee 4x nopeudella. Jos käyttää näitä yleisesti varmoja laatulevyjä (siis tuo mcc verbatim, ei niinkään tdk), tulee varmasti hyviä ja ajan hammasta kestäviä levyjä silti millä nopeudella tahansa.

edit. Asemana on Lite-On SOHW-832S

Viimeksi muokattu: 28.06.2006
  7. gerbiili

gerbiili Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Käytän yleensä verbatimeja, mcc-xxx koodilla mitä nyt sattuu saamaan, 16 x nopeuksisia liki poikkeuksetta. Polttelen yleensä 4x, jos on kiireempi niin 8 x. tämä koska ei ole tavan dvdsoitinta vaan vanha ps2, joka alkaa lukemaan 4x nopeudella polttettuja paremmin. tosin, jos joskus tulee jotain "halppislevyjä" (suomesta siis) ostettua, niin yleensä sillä maksimi 8x nopeudella on saanut varmmimmiten toimivan.

Jaa tämä sivu