1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows XP hukkasi dvd-aseman

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi rauman69 25.06.2006.

  1. rauman69

    rauman69 Member

    Liittynyt:
    26.09.2005
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei. Wintoosa on hukannut itsekseen dvd-aseman (Plextor 712A). Laitehallinnassa se näkyy kyllä, mutta varustettuna keltaisella kolmiolla. Olen ottanut aseman irti, käynnistänyt koneen, laittanut aseman takaisin kiinni, käynnistänyt koneen --> edelleen asemaa ei näy resurssihallinnassa eikä omassa tietokoneessa.

    Kun laittaa levyn sisälle, niin hetken se sitä yrittää lukea, jonka jälkeen se vaikenee.

    Googlettamalla en ole löytänyt ratkaisua, enkä etsinnästä huolimatta löytänyt tältä(kään) foorumilta tietoa aiheesta.

    Kertokaapa joku viisaampi, missä vika.
     
  2.  
  3. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    keltainen kolmio, oletko tutkaillut mitä siellä tarkemmin lukee ? lukeeko esim. laite toimii oikein ? oletko kokeillut päivittää ohjainta ? siellä on kohta jossa lukee ota laite käyttöön, onko poistettu käytöstä. ota se käyttöön ja päivitä ohjain.
     
  4. rauman69

    rauman69 Member

    Liittynyt:
    26.09.2005
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. Ohjaintiedosto saattaa olla vahingoittunut. (Koodi 39).

    Olen ottanut laitteen pois ja pistänyt uudelleen --> ei apua.
    Ohjaimen päivitys ei onnistu.

    Kyseessä taitaa olla joku rekisterimerkintään liittyvä ongelma, mutta mistä moisen rek.merkinnän löydän?
     
  5. rauman69

    rauman69 Member

    Liittynyt:
    26.09.2005
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse itseäni lainaten; Ongelma on ratkaistu. Apu löytyi windowsin omasta helpistä. Taas on asemat palautuneet ja homma toimii.
     
  6. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68

    Koodi 39:

    Tämän laitteen ohjaintiedostoa ei voi ladata. Ohjaintiedosto saattaa olla vahingoittunut. (Koodi 39)

    Suositeltu ratkaisu:

    Tämän virheen syynä voi olla puuttuva ohjain, vioittunut binaaritiedosto, tiedoston I/O-ongelma tai ohjain, joka viittaa aloituskohtaan toisessa binaaritiedostossa, jota ei voi ladata.

    Poista ohjaimen asennus ja asenna ohjain uudelleen tai päivitä se valitsemalla Etsi laitteistoon tehdyt muutokset.

    Käynnistä ohjattu vianmääritystoiminto valitsemalla laitteen Yleiset ominaisuudet -välilehdestä Vianmääritys.

    Tuolla lisää:

    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;310123#top

    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;310123#top

    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;314060

     
  7. rauman69

    rauman69 Member

    Liittynyt:
    26.09.2005
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  8. pisberg

    pisberg Guest

    tietääkö kukaan miten pitäisi toimia kun käyttöjärjestelmänä on vista64,
    se ei hyväksy noitten poistoa!
     
  9. kinde

    kinde Guest

    en tiedä vista64, mutta vista home premium 32:ssa kyllä toimii. Mulla oli sama ongelma ja tämän ohjeen mukaan tein (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bfi%3B314060) ja nyt toimii. Kiitoksia paljon
     
  10. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Itselläni on Vista Premium 64bit ja poistin http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;314060 avulla nuo Upper- ja LowerFiltersit. Kone pillastu ja heitti pari kertaa bluescreenit enne ku ees pääs windowsii asti, mut onneks sain jotenki ihmeen kaupalla tän toimimaa...

    Mikähä tähä nyt enää auttas.. Poistin myös laitteen käytöstä ja laitoin takasi mut ei auttanu yhtää.. MikroMake mitä meinaat tuolla poistamisella? Pitääkö mun poistaa siitä "Poista" vai "Poista laite käytöstä"? Nyt puhun siitä kun ollaan laitehallinnassa.. ah, oon iha sekasi..
     
  11. MattiMies

    MattiMies Regular member

    Liittynyt:
    22.03.2007
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Poista.
     
  12. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    "Laitteen ohjainohjelmistoa ei voitu asentaa. Pyydä laitteen asennusapua laitteen valmistajalta"

    Joo-o..

    E: Käynnistä ohjattu vianmääritystoiminto valitsemalla laitteen Yleiset ominaisuudet -välilehdestä Vianmääritys.

    Tuollaista en löydä edes, voi johtua XP ja Vista eroista..
     
    Viimeksi muokattu: 23.07.2008
  13. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Asia ratkesi. Tein niinkuin tuossa aiemmassa ohjeessa annettiin, eli poistin rekisterit HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} kansiosta. Aikaisemmin tein sen virheen että olin poistanut jostain toisesta rekisterikansiosta VÄÄRÄN upperfilters reksiteriarvon. Eli ÄLKÄÄ hämmentykö jos siellä kansiossa ei olekaan molempia, vaan poistakaan vain ja ainoastaan ne mitkä siellä kansiossa ovat! Jos siellä on vain LowerFilters niin poistakaa se jos ei ole UpperFiltersiä sillä ei ole väliä.

    Tässä parhaimmat ohjeet:

    http://www.pchell.com/hardware/cd_drive_error_code_39.shtml
     
  14. tukis

    tukis Guest

    Kannattaa katsoa, että rivillä
    (oletus) lukee DVD/CD-ROM drives
    ja rivillä
    Class lukee CDROM
    Tuosta tietää olevansa oikeassa avaimessa.

    Numerosarjoissa voi mennä helpommin sekaisin.
     
  15. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Nimenomaan. Ja itse tyhmänä vielä menin "Etsi" valikon kautta hakemaan sitä UpperFiltersiä, jota minulla ei ollut siellä rivillä.
     
  16. PETE11

    PETE11 Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2006
    Viestejä:
    773
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Moikka..

    Itselläni oli sama ongelma,mutta sain tuon fix tms. ohjelman avulla palautetuksi tuon aseman.En saanut siitä päivitettyä,mutta nyt se on kuitenkin käytössä.Se on hyvä asia.Se vain pitää nyt melkoista ääntä,kun sinne laittaa tavaraa.Ei tämmöistä ääntä ole ennen kuulunut.Mitä avuksi????
     

Jaa tämä sivu