Kasasin koneen , mutta käynnistettäessä näyttö ja näppäimistö pysyvät "pimeinä". Vain puhaltimet toimivat. Emolevy on MSI P945 Platinum , prosessori Intel D940 , virtalähde Antec NeoHE 430 , näytönohjain Sapphire X800 GTO Ultimate , muistit Samsung DDR2 2x512mb PC533 Olen tarkastanut kaikki kytkennät ja kokeillut toista näytönohjainta. Muisteja en ole vielä kokeillut muilla muisteilla. Emolevyn manuaalista kuitenkin huomasin , että ATX 12V liittimen pitäisi antaa enemmän kuin 18A. NeoHE 430 antaa vain 16A ,voisiko tuo olla syy ? Jos ei , missä voisi olla vika ?
Laitan tähän perään, kun en turhaan uutta aihetta halua tehdä. Eli ongelma on täsmälleen sama kuin aloitusviestissä. Kokoonpano on seuraava: AMD Athlon 64 X2 3800+ Abit KN8 SLI XFX GeForce 6600GT 128MB DDR PCI-E 2*KINGSTON DDR 1GB 400MHZ NON ECC CL3 KVR400X64C3A/1G Nexus NX5000 500W Osat olen pari kertaa nyt tarkastanut ja liittänyt uudelleen. Kokeilin myös käynnistää yhdellä muistikammalla, ei tulosta. Arvauksia/faktaa mikä vialla ja miten tästä eteenpäin. Kiitos.
Tuollaiset ongelmat ovat vähän hankalia diagnisoida. Moderneissa laudoissa on äänimerkit joista voi päätellä jotain. Antaako mitään piippauksia vai eikö kaiutin toimi? Huonosti kiinni oleva näyttökortti tai liian vähän virtaa saava voi estää käynnistymisen. Myös se että ei ole eristänyt emolevyä kunnolla kotelosta voi aiheuttaa oikosulun ja sen että ei käynnisty. Kannattaa tarkistaa onko emolevy eristetetty kotelosta esim. hieman kotelon pintaa korkeammalla olevilla ruuvipaikoilla vai ottaako emolevy jossain kohtaa kiinni esim. metalli kotelossa jolloin voi tulla oikari. Muitakin syitä ziljoona, mutta nuo varmaan kannattaa tarkistaa ennenkuin alkaa sähläämään muiden asioiden kanssa.
Minulla on Antec P180 kotelo , jossa ei ole piiperiä , mutta korotusruuvit kylläkin. Täytyy kokeilla Be Quiet 470 virtalähteellä siinä 12V antaa emolle 29/34A.
tässä pari testi kohtaa.. emossa ja näytönohjaimessa mahdollisesti olevat lisävirta liittimet kytketty ja kunnolla kiinni? kortit koneessa hyvin kiinni? voit kokeilla irroittaa kovalevyt,cd/dvd asemat ja muut laitteet yksitellen jos kone lähtee päälle jossain vaiheessa niin vika on viimeksi irroittamassasi laitteessa..
Ei auttanut virtalähteen vaihtokaan. Kaikki lisävirtalittimet on kytketty , kokeilin Be Quietin 4- ja 8-napaista liitintä , samoin emolevyn molex liitin on kytketty .Olen kokeillut poistaa laitteita yksitellen , ei vaikutusta. Olen 2 viikonloppua kokeillut vaikka minkälaista yhdistelmää , mutta ei vaan syytä löydy. Olen hakenut täältä samanlaisia kysymyksiä , mutta ei niidenkään vastaukset auttaneet.
Tuli sellainen juttu mieleen että omassa Abitin emolevyssä oli jumpperi jolla biosin sai nollattua. Kun asentelin konetta aikoinaan katselin sen asennon väärinpäin ja ihmettelin kun kone ei bootannut. Johtui ihan siitä että jumpperi oli siinä tyhjentävässä asennossa.