tuli tässä päivänä muutamana mieleen, että vanhoja videonauhureita ei välttämättä heti kannata kärrätä kaatikselle, vaikka niitten mekaniikka leviäisikin. Edellisessä asunnossani digiboksista meni scart-johto videoiden kautta televisioon, jolloin sain ohjelmaa tarvittaessa nauhalle, mutta myös puskettua digikanavia antennipiuhalla makkariin. Videonauhurithan toimivat RF-Modulaattorina, eli kun valitsee katsottavaksi kanavaksi ulkopuolisen laitteen scartin kautta, saa digikuvaa (ja ääntä) vanhaankin vain antennipiuhaa syövään tv vanhukseen. Antakaa siis videonauhureillenne uusi elämä esim. mökkitelkkarin scart --> RF modulaattorina. =)
ihan hyvä ajatus, tosin mulla on videot vielä "aktiivikäytössä" ja jos menee tv:n kaukoohjain risaksi, niin voin aina käyttää MBR kaukoohjainta esim. television katseluun. ja eivät nuo videot ole loppujen lopuksi lyhytikäisiä, itse ostin 3 vuotta sitten toiset ja sain 5 vuoden takuun ja ei ole ollut mitään ongelmia, vaikka todella aktiivisessa käytössä. ja se mekaniikka on kyllä mulla kestänyt aina. ehkä johtuen siitä että olin thornin asiakas (thorn emi) ja sain aina vaihtaa videot kun halusin. tosin tuo thorn on nyt suomessa menneisyyttä.
Tähän liittyen mutta hiukan vierestä: Humax ci5100T boxi jonka ostin joskus 2003 osaa myös lähettää kuvan RF:n kautta. Eli niitäkin löytyy. Valikosta pysyy määrittämään RF kanavan. Tuollaisellakin saadaan siirrettyä mökki digiaikaan, vaikka sitä SCART liitintä ei löytyisikään.
jep.. pelikonsoli, DVD ja digiboksi menee mainiosti scart jakajaan joka on kiinni sitten videoiden scartissa. hyvin toimii. En muuten ole laittanut VHS kasettia laitteeseen tämänvuoden aikana kertaakaan
Samanlaista virkaa videot minullakin hoitaa, digiboxista scart videoihin ja videoista normaali antennijohto televisioon, jossa ei ole scart liitäntää, sama toimii myös ps2:n kanssa