Eli ostin 3 päivää sitten koneen(itse kasatun) ja nyt tänään kun käynnistin sen kuulu ketun kova ääni koneesta ihan kun ois joku johto hangannu tuuletinta. No mä testasin sit kaikki tuulettimet erikseen et mistä se ääni tulee ja vika löyty emolevyn tuulettimesta tää tuuletin näky myös "vispaavan" vähän joka tuskin on normaalia. Se ääni on ihan sietämätön joten pitäis keksii joku konsti korjata se. Joten jos te viisaammat voisitte avittaa vähän? EDIT:Kun antaa koneen olla päällä noin 1-2 min. ääni katoaa! Mutta onkohan tuuletusteho kuitenkin riittävä?
Jos on noin uus niin vie takuuseen. Tai sitten maksat lisää ja vaihdat tuulettimen passiiviseen jäähdyttimeen.
Passiivista siiltä ei kannata ajatella MSI:ssä. Nimittäin se tulee pahoin pcie näytönohjaimen tielle. Alkuperäisessä siilessä näytönohjain jää vain millien päähän korkeudeltaan. Ensiapuna voi yrittää laittaa laakeriöljyä tuulettimeen. Tai sitten hankkia uuden vastaavan jäähdyttimen. Nuohan on standardi malleja, joten muidenkin emolevyjen valmistajien jäähdyttimet käy (yleensä). Edit. Niin tietysti riippuu paljon näytönohjaimen koosta, että sopiiko passiivisiili. Mutta itsellä kun oli GF6800u, niin ei olisi mahtunut. En muista tuliko siili ensimmäisen pcie ohjaimen tielle, mutta toisen pcie ohjaimen suurempi siili tukkii. Passiivisiilessä on vielä muistettava, että nForce4 piiri kuumenee rajusti, jos kotelossa on huono ilmankierto. Tämä taas aiheuttaa kaatuilua ym. virheitä.
Tuota en ole huomannutkaan. Tai kannattaa jos siinä on vakiona passiivinen Mutta tässä tapauksessa ei kuitenkaan ollut.
Mullaki oli tos mun emos sama juttu (Asus). Tuuletin rääky ku viimistä päivää. Ensin se pyöri jotai 10 000 kierrosta minuutissa, kunnes se lakkas pyörimästä kokonaan ja piti perskeleen kovaa meteliä, kunnes taas jatko normaalia ininäänsä. Laitoin takuuseen jossa tilalle vaihettiin passiivijäähy.
Joo vois kokeilla laittaa tota laakeriöljyä jos se siitä vaik katoais mut nyt ku oon jo 4h pitäny tätä päällä nii ei oo ollu mitään ongelmaa se on vaa siin käynnistettäessä se ääni. Kiitos nopeista vastauksista!