Hjälp!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi megamä 10.06.2006.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. megamä

megamä Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mul on ollut jonkin aikaa semmonen ongelma että ku käynnistän tietokoneeni niin mun täytyy painaa f1 näppäint jotta voin jatkaa.Vaikka olen itse väsännyt koneeni niin en mitenkään pääse bios asetuksia vaihtamaa f8 ja f9 näppäinten kautta.toi mun emolevy on aika outo jos en pääse säätää bios asetuksii.pystyn vaa delete näppäimen kautta kattelee koneen tietooi ja säätää sielt jotaa.se mun emo on: biostar u8798 grand.mä en tiiä yhtää ett pitääkö mun päivittää bios tai jotaa?vinkkei kaivataa.
    PS.kävin jopa atk huolto liikkees mut ei ne siel mitää osannu laittaa...joten tää on vissii aikamoine ongelma?takoitukseni olisi että ei tarvis painella mitään f1 näppäimii jotta pääsen eteen päin ku käynnistä koneeni...

Viimeksi muokattu: 10.06.2006
  2.  
  3. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Tuleeko sinulle siihen minkäälaista virhesanomaa. Kuten "overclock failure" tai "floppy disc error" tai muuta vastaavaa. Ja tuliko ongelma ihan noin vain.

4. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    monessa biossissa kun bios ilmoittaa virheestä pääsee biossin asetuksiin juuri tuolla DEL-napilla ja F1-nappi ohittaa virheen.
    yleisin "virheilmoitus" mikä aiheuttaa tämän on että biossissa ei ole koskaan käyty tallettamassa asetuksia tai bios on hukannut asetukset ja haluaa että ne tallennetaan uudelleen.
    kun painat sitä DEL-nappia pääset asetuksiin paina F10 nappia tallentaaksesi asetukset.
    yleisin biossiin pääsy nappi on muutenkin juuri tuo DEL-nappi.

5. megamä

megamä Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kun käynnistän koneeni nii ensin siinä on koneen specsit ja alempaa on sit tällainen viesti:"Floppydisk flail(40)
    Warning!cpu has been changed or cpu ratio changed flail.please re-enter cpu settings in the cmos setup and remember to save before quit!"...tollanen..

6. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Mene biossiin-> Ota levykeasema pois käytöstä (vai onko sinulla lerppu käytössä) valitsemalla "Standard CMOS Features"
    Alempana on Drive A ja Drive B laita Drive A:han Disabled. (Entterillä saat esiin listan ja entterillä hyväksyt.)

Sitten menet Advanced BIOS features ja sieltä vaihdat teet näin niin buuttaa kovolta:

First Boot: HDD
    Second Boot: CDROM
    Third Boot: Disabled

Lopuksi paina F10, paina Y. Enter.
    Näin asetukset jos ei ole lerppua.

e. Koko viesti.

e. Miksi lukkoo? Eikö olisi voitu vain muokata otsikkoa.

Viimeksi muokattu: 10.06.2006
  7. Khauron

Khauron Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Ne otsikot, ne otsikot...

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu