aina ku käynistän koneen mul tulee yhteen kohtaan et mun pitää valita microsoft windows profesional setup ja microsoft windows profesional. Jos valitsen microsoft windows profesional pääsen tähän käyttikseen, mut jos otan microsoft windows profesional setupin nii se restarttaa koneen. pulma on se että kone on valmiiks ottamas microsoft windows profesional setupin ja mul on 4 sekunttia aikaa vaihtaa. se alkaa pännii ku jos oon poissa nii se vaa restarrtaa konet kunnes mä tuun siihe, eikä se muutenkaa oo mikään järin nopee käynnistyy.
Käynnistä -> Suorita -> c:\boot.ini Laitas tuon tiedoston sisältö tänne. btw. viesti siirretty oikealle alueelle
jaa toi.oon vähän tyhmä näis asios. nii siit tuli tälläne. [Boot Loader] Timeout=5 Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional Setup"
Vähän ihmettelen tuota setuppia tuossa käynnistyksessä, mutta enivei, näin saat koneen käynnistymään normaalisti windowsiin: [Boot Loader] Timeout=0 Default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [Operating Systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Professional Setup" Kopioi yllä oleva rimpsu ja korvaa se sinne omaasi. (default vaihdettu)
ny se vinee ku yritän tallentaa et: cannot create the c:\boot.ini file. Make sure the path and filename are correct.
Mjaha, no sitten teet näin. Laita piilotiedostot ja järjestelmätiedostot näkyviin seuraavan ohjeen mukaan: *Klikkaa Start *Avaa My Computer *Valitse Tools ylämenusta ja klikkaa Folder settings. *Valitse Show välilehti *Hidden files/folders kohdasta rasti pois, samoin kuin system files kohdasta rasti pois (don´t show system files tai jotain sinne suuntaan) *Sitten vain ok Tämän jälkeen menet c-asemalle ja etsit ihan siitä c-aseman juuresta tiedoston nimeltä boot tai boot.ini. Klikkaat sen päällä oikeaa ja otat options. Sieltä otat rastin pois kohdasta only read tai jotain sinne suuntaan. Nyt pitäisi onnistua tallennus. Hieman hankala antaa englanniksi ohjetta kun itsellä edessä suomeksi.