Pisteitä [bold]4008[/bold] Olen tässä miettiny, että onko tälläinen tulos normaali tällä kokoonpanolla. Testejä mitä olen tutkiskellut pisteitä tulee aina jotain 5000 tietysti ne on vedetty parhaimalla raudalla ja yleensä koneet ja näyttikset kellotettu, voiko siis joku tehokas dual core prosessori nostaa pisteitä jopa 1000. Itse ainakin olen tullut siihen tulokseen, että tämä noin 2v vanha prosessori on syypääsiihen, että en saa pisteitä niin paljon, kun joissain testeissä. En ole myöskään kellotellut mitään. System and CPU Information Operating System Microsoft Windows XP DirectX Version 9.0c Mobo Manufacturer http://www.abit.com.tw/ Mobo Model AG8-V (Intel Grantsdale-ICH6) AGP Rates (Current/Available) 16x / N/A CPU Intel Pentium 4 3054 MHz Physical / Logical CPUs 1 / 2 MultiCore 1 Processor Core HyperThreading Available - 2 Logical Processors FSB 204 MHz Memory 1536 MB Display Information Graphics Chipset NVIDIA GeForce 7800 GTX Driver Name NVIDIA GeForce 7800 GTX Driver Version 8.4.4.3 Driver Status Non WHQL - Not FM Approved Co-operative adapters No Video Memory 256 MB Core Clock 510 MHz Memory Clock 1255 MHz Benchmark Settings Default Settings Yes Program Version 3DMark06 Revision 0 Build 2 Resolution 1280x1024 Anti-Aliasing None Texture Filtering Optimal Vertex Shader Profile 3_0 Pixel Shader Profile 3_0 Force Full Precision No Disable Post-processing No Force Software Vertex Shaders No Force Software FP Filtering No Disable HW Shadow Mapping No Color Mipmaps No Repeat Count Off Fixed Framerate Off Main Test Results 3DMark Score 4008 3DMarks SM 2.0 Score 1863 Marks SM 3.0 Score 1860 Marks CPU Score 897 Marks Detailed Test Results Graphics Tests 1 - Return to Proxycon 15.231 FPS 2 - Firefly Forest 15.824 FPS CPU Tests CPU1 - Red Valley 0.284 FPS CPU2 - Red Valley 0.453 FPS HDR Tests 1 - Canyon Flight (SM 3.0) 16.789 FPS 2 - Deep Freeze (SM 3.0) 20.419 FPS
06 on 1280x1024.Alemmat on huijausta. Yhdellä näyttiksellä kellotettuna, myös prossu kellotettuna (tuplaydin) sain 4922 pistettä. Muistin määrä / nopeus (minulla kellotettuna) vaikuttaa paljon. Kahdella kellotetulla näyttiksellä saan 7968 pistettä. Joten tuloksesi on ihan normaali. Ison vaikutuksen 06 tekee tuplaydin.
Tuossa prosessori vaikuttaa noihin pisteisiin. Ei ole penoja tehty näihin hommiin. toisella ytimellä ~1000 pistettä lisää
Joo olen huomannut, että joku on jarrutellu suorituskykyä vaikka kaikki pelit toimivat yleen max graffuilla, mutta sitten fps saattaa joissain peleissä pompata jopa 25 ja se ei ole hyvä. Esim. Fear toimii ihan mukavasti max asetuksilla, mutta välillä fps saattaa pompata 60 johonkin 30 ja peli tökähtää ikävästi. Säädin jotain asetuksia High niin fps oli sen jälkeen tasainen. Tuo mun pena on jo palvellu pitkään ja pääsee eläkkeelle kohan nyt ensin vähän odottelen hintojen laskua niin vois sitten ostaa tuplaytimen ja uuden emon. Vielä tässä just ja just pärjäilee näitten pelien kanssa Ja kiitos vielä kaikista vastauksista.
Kyllä sillä prossulla hyvin pelaa. Tässä pari linkkiä jota kannattaisi lukasta enenn uuden prossun ostoa. Niissä testataan prossujen eroa peleissä. Ei ole kovin kummuisia eroaja nähtävissä. Siellä on esim. F.E.A.R testi pelinä. (ero FX 57 697 € ja Celeron 326 48 € välillä on 1 fps) Hinnat otettu mbnetin hintaseurannasta. http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2.html http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/28cpu-games.html (pelinopeus ja karkkimarkit on ei läheskään aina kulje käsikädessä)