Emolevyn hankintaan apua.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Ryske 03.06.2006.

1. Ryske

Ryske Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    nyt pitänee sanoa että on menny sormi suuhun pahemman kerran... oon tässä tutkaillu muutamia kaupattavia emolevyjä jo muutamaan kertaan, enkä ole tullu minkään moiseen päätökseen. olo on kuin karkki kaupassa, silmät menee vaan ristiin väreistä ja valikoimasta...

Olen päivittämässä konettani uudella prossulla ja emolevyllä (tällä hetkellä omistuksessa ikäsääki iäkkäämpi 1,3 ghz celerooni). löytänyt jo "mielestäni" sopivan prossun ( AMD Athlon 64 3700+ Socket 939 san diego ) 209 € hinta läpyskällä, muttapa mutta ,nyt tarvitsisin neuvoa raakasti emolevyn osuudella.

hinta raja olisi noin 350-370 € kummastakin komponentista yhteensä. jotenka noin 141-161 € olisi varaa vielä pistää emolevyyn, jos törsään 209 € tuohon prosessoriin.

silmään pisti kumminkin tälläinen malli: Asus A8N-SLI ,ASUS:ksen sivuilta -> http://fi.asus.com/search.aspx?searchitem=1&searchkey=A8N-SLI+
    mitä mieltä? onko hankinnan arvonen nykyään?

noniin ettei mee liian pitkäksi ja tylsäksi luettavaksi, lopetan tähän... olisin kiitollinen jos joku voisi valaista minua nykypäivän emolevyistä jotain. niin ja pistäkää toki omia ehdotuksia prossuista jos jaksatte :) ... niin ja kone on loppujen lopuks enintään pelillisessä käytössä

kiitän ja kuittaan. ps: suurimmat anteeksi pyynnöt valtavista kirjootus virhe määristä jo etukäteen.

2.  
  3. Erssu

Erssu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, tuo emo vaikuttaa ihan hyvältä. Mutta kannattaa kuitenkin ostaa halvempi prosessori, esim. Athlon 64bit 3000+, koska kyseessä on sama prossu, muuta eroa ei ole kuin kellotaajuus.. Muistaakseni noissa prossuissa ei ole edes eri kerroin. Korjatkaa jos olen väärässä.

4. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei muuten kannata! Lähetään liikkeelle vaikka vertaamalla ihan speksejä. Tuossa 3700 on nimesä mukaisesti san diego ydin ja 3000 on venice ydin, ensin mainittu omaa huomattavasti paremmat ominaisuudet. San diegossa on puolet enemmän L2 kakkua, ja lisäksi prossuilla on eri kellotaajuudet!

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7352
    vs.
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6754

5. Hz4

Hz4 Guest

Vainiin, itselläni sykkii kolmoskoneessa 667MHZ Intel Celeron sydän. Sillä jopa onnistuu suht sujuvasti kaikki mikä tällä 3000MHz Penallakin.

Mutta siis.. jos yhtään olet näitä aijempia keskusteluita lukenut niin olet varmasti huomannut, että monet -lukaan lukien minä- ovat ehdottaneet odottamaan tulevien ja tulleiden prosessorien tasaantumista.

Nimittäin tuo 939 kanta on nyt "menneen talven lumia" ja siihen tuskin tulee enään ihmeellisiä päivityksiä tai edes prosessori puolelle uutta rautaa. Myydään vain vahoja pois kuten 754- ja A -kannan prossuja.

Sittenkun taas haluat konetta päivittää niin vi***us on kova kun joudut maksamaan sen 300-600€ toiseen kertaan.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 04.06.2006
  6. ägräs

ägräs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  7. Erssu

Erssu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, kuten sanoin, korjatkaa jos olen väärässä. ;)

8. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Itse ainakin ostaisin ja olen jo katsellutkin Intelin D 805 prossua, joka on tuplaydin prossu, mutta hinnaltaan PUOLET siitä,mitä AMD:n X2 sarja. Tuossa D-sarjassa on tehokkaampiakin prossuja ja kaikki parempia hinta-laatusuhteeltaan kuin AMD:n vastaavat...

Siihen vaan sopiva emo Inteliltä,niin paketti on huomattavasti halvempi kuin AMD:n vastaava...toki DDR2 muistit joudut silloin ostamaan ehkä lisäksi, kai?

Viimeksi muokattu: 04.06.2006

Jaa tämä sivu