Niin etta minulla olisi tossa tommoinen vanha 120mhz kannettava ja siihen jotain kayttista haluisin. Niin mikakohan siihen sopisi, kenties joku kevyt Linux. Vinkkeja ja ehdotuksia otan innolla vastaan.
itsellä yks kannettava (raahattava) jossa 386 prossu ja 4Mt ram-muistia niin win3.1 ainakin toimii siinä hyvin. verkko ominaisuudet eivät kyllä loista.. =) mutta office paketti ja muut perus vermeet toimii.. =) Linux on kyllä kevyt varsinkin jos joku merkkipohjainen eikä graafista liittymää. win95 ja 98 siinä kyllä toimii.. keskusmuistin koko olisi myös hyvä tietää sillä se vaikuttaa toimivuuteen paljon.
No mulla olisi viela semmoinen pikku ongelma etta toi win95 levy kylla loytyy mutta miten saan sen asennettua kannettavaani kun sen biosista ei loydy cd-asemaa, siina on semmoinen juttu etta voi vaihtaa siina paikassa kahta asemaa eli disketti ja cd asemaa.
jos windowssia haluaa niin win 2000. linuxeista pyörii aika moni, jos vähän karsii ominaisuuksia. minkähän kokoinen kiintolevy?
ei nyt sentään win 2000:sta 120mhz:n koneeseen :-D Tuo win95 olisi aivan sopiva käyttis tuollaiseen koneeseen, mutta todennäköisesti tarvitset sen asennukseen boottidisketin, sen käyttöön löytyy hakemalla varmasti ohjeita täältäkin, eli en nyt jaksaisi ruveta tarkemmin neuvomaan.
niinjoo, anteeks. :/ w2000 vaatikin 166mhz, muistelin jotain aivan muuta. 95 taitaa olla winukoista ns paras. mutta, linux mielummin.
onkos kovalevyllä mitään? siirrä korpulla sinne dos ja cd:n ajurit. sitten boottaat kiintolevylle cd-asema kytkettynä.
http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles1/boot95a.exe Tuosta löytyy win95 original bootdisk, eli lataat tuon .exen ja laitat tyhjän levykkeen asemaan jonka jälkeen suoritat tuon boot95a.exen jolloin saat luotua boottilevykkeen jolla käynnistät sen läppärin... eli levyasema boottaavaksi ja sen jälkeen boottilevyke diskettiasemaan, asennus-cd cd-asemaan ja kone käyntiin jne... en ole itse win95:sta ikinä asentanut, mutta win98:n asennus ainakin tapahtuu niin että kone käynnistetään levykkeeltä, valitaan tuki cd asemalle ja sitten annetaan komento asenna... tai jos enkkuversio niin setup (tätä ennen mahdollisesti luodaan osiot fdiskillä joka löytyy boottilevykkeeltä)
Kiitos perhanalle ohjeista mutta kun tassa minun kannettavassani on mahdollista vain olla kiinni yksi asema kerrallaan.
ahaa... eli sitten tosiaan pitää ensin kopioida se boottidisketti kiintolevylle ja sitten vaihtaa cd-asema paikalleen jne...